Rosszul alszik a gyerek? Lehet, hogy ez az ásványi anyag hiányzik az étrendjéből
A magnéziumhiány tünetei már gyerekkorban is jelentkezhetnek.

alvas-almatlansag-remalom-gyerekű
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Esténként bemászik mellétek az ágyba a csemete? Esetleg fel-felébred éjszaka, mert gyakran vannak rémálmai? Vagy egyenesen képtelen elaludni? Lehet, hogy nem az ágy alatt megbújó szörnyeket kell hibáztatni, inkább a tányérján keresd az okokat: talán nem eszik elég magnéziumot.

Annak ellenére, hogy a magnézium az egyik leggyakoribb ásványi anyag a Földön, és rengeteg ételünkben előfordul, az orvosok úgy becsülik, hogy az emberek 80-90%-a szenved magnéziumhiányban.

A magnéziumhiány tünetei

A magnézium elengedhetetlen az egészséghez, és több száz sejtszintű folyamatban játszik szerepet. Minden szervünknek szüksége van erre az anyagra, hogy megfelelően működjön. Hozzájárul a csontok egészségéhez, az agy, a szív és az izmok működéséhez.

A hiánybetegség leggyakoribb tüneteit könnyű felismerni. Közéjük tartozik az izomfájdalom, az izomgörcs, az izomrángás és a szemrángatózás. Ha a gyerek feje gyakran fáj tanulás közben, az is jelezheti, hogy nem fogyaszt elég magnéziumot. A tünetek közé tartozik a nyugtalan alvás is.

alvo-gyerek

A magnézium és az alvás

A magnéziumhiány lehet az alvászavarok egyik okozója, ugyanis ez az ásványi anyag segít a testnek ellazulni, illetve felkészülni az alvásra azáltal, hogy aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert. A melatonin nevű hormont is szabályozza, mely a test alvás-ébrenlét ciklusát vezéreli.

Ráadásul megköti a gamma-amino-vajsav - GABA - nevű neurotranszmittert, ami felelős az idegrendszer lecsillapításáért, és ezért az altatókban is előszeretettel használják.

A magnézium nemcsak az alvás mennyiségét, a minőségét is befolyásolja. Egereken végzett kutatások bizonyítják, hogy a nyugodt alváshoz optimális magnéziumszintre van szükség - a túl magas és a túl alacsony szint egyaránt rossz hatással van az álmainkra. 

Bizonyos emberek körében nagyobb esély van magnéziumhiányos állapotok kialakulására, ilyenek az emésztési betegséggel küszködők és a cukorbetegek. De nem kell a gyermekednek komoly betegségben szenvednie, hogy magnéziumpótlásra legyen szüksége. Az ásványi anyag hiányát ugyanis az egyoldalú táplálkozás is előidézheti.

Az orvosok becslése szerint a lakosság túlnyomó része magnéziumhiánnyal küzd. A gyerekeknél ráadásul különösen fontos lenne a megfelelő magnéziumbevitel, mivel a magnézium kulcsszerepet játszik a csontnövekedésben és az agy fejlődésében.

Mit egyen a gyerek?

Gyermekek esetében nem kell feltétlenül azonnal vitaminkészítményekhez nyúlni. Az étrendbeli változás is eredményt hozhat. Törekedni kell arra, hogy magnéziumban gazdag fogások kerüljenek az asztalra.

A cikk az ajánló után folytatódik

Rengeteg magnézium található például a leveles zöldségekben, mint a káposzta vagy a sóska, az olajos magvakban, mint a dió vagy a mogyoró, a teljes kiőrlésű gabonákban és a hüvelyes zöldségekben. Főleg a szójabab fogyasztása ajánlatos, de más babfélék is jót tesznek az egészségnek. Olyan gyümölcsök is hasznára lehetnek a gyermeknek, mint a banán vagy az avokádó. A halak közül a lazac, a makréla és a tonhal ajánlott. Még a csokoládéról sem kell lemondani, mert a jó minőségű étcsoki kifejezetten gazdag magnéziumban.

Fontos azonban odafigyelni, mert vannak olyan ételek és italok, melyek gátolják a magnézium felszívódását a szervezetben. Ilyenek a magas zsírtartalmú fogások és a szénsavas üdítők. Tehát a legjobb megoldást a bevitt élelmiszerek arányának megváltoztatása hozza.

Hét étel, amit sok szülő nem ad a gyerekének

Hogy optimális mennyiségű tápanyag jusson be gyermeked szervezetébe, ezeket az ételeket add neki!

Ezt is szeretjük