Hogyan kell elkezdeni a hozzátáplálást? 3 dolog, amire mindenképp figyelni kell
Bizonytalan vagy a hozzátáplálást illetően? Segítünk!

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Dr. Spock idején kilenc hónapig szoptatni nagyon hosszú időnek számított, és - elsősorban a vashiányra hivatkozva - négy hónapos korban mindenképpen megkezdték a hozzátáplálást.

Az elmúlt évtizedekben azonban sokat változott a világ, a csecsemőgondozás gyermekközpontúbbá vált. Ennek megfelelően a hozzátáplálás terén is alakult egy és más.

Mikor kezdd a hozzátáplálást?

A jelenlegi trendek szerint hat hónapos kor táján ajánlott elkezdeni a hozzátáplálást. Ekkorra ugyanis megnövekszik a babák A-, C- és D-vitamin, illetve vas- és kalciumszükséglete, amit az anyatej, illetve a tápszer már nem képes pótolni.

Fontos tudni, hogy hat hónapos kor előtt a gyerekek még hajlamosabbak az ételallergiák kialakulására - ezért nem érdemes korábban indítani a hozzátáplálást.

Fontos, hogy lehetőleg délben, a szoptatást követően - ne pedig helyette - történjenek az első próbálkozások. Ennek azért van jelentősége, mert így a kicsi nagyjából annyi ételt fog bevinni a szervezetébe, amennyire az anyatejen kívül még szüksége van.

Figyeld a reakcióit!

Az életkor mellett bizonyos reakciók is utalnak arra, hogy a kicsi már megérett a szilárd táplálékok fogyasztására, megkezdődhet a hozzátáplálás. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat.

  • Képes irányítani a fejét.
  • Felfedezi az ujjait, kezeit.
  • Érdeklődik az új ízek iránt.
  • Megjelennek az első fogak.
  • Már nem tolja el nyelvével a kanalat.
  • Képes ülő helyzetben tartani magát - kis segítséggel.

Velük indíts!

Fontos, hogy kezdetben mindig csak egy új összetevőt tartalmazzon az étel, ne keverd az ízeket. Amint túl vagytok az alapok kipróbálásán - ez almát, őszibarackot, meggyet, gesztenyét, illetve zöldségek esetében krumplit, sárgarépát, sütőtököt, céklát jelent -, már lehet turmixolni, vegyíteni az összetevőket. A zöldségek, gyümölcsök mellett gabonafélék is adhatóak hat hónapos kortól, így például rizs, zab, kukorica, búza, gabonapehely.

A hetedik hónapban már jöhet a banán, narancs, körte, citrom, szőlő - héj, illetve mag nélkül. A zöldségek közül pedig a paradicsom, cukkini, fehérrépa, brokkoli, zeller, spárga, pasztinák, tök, uborka. A fűszerek közül már kipróbálható a petrezselyem, snidling, kapor, zellerlevél, illetve ekkor már állati eredetű táplálékok - csirke és pulykahús - is bejönnek a képbe.

Egyszerre mindig csak kis mennyiséget, egy-egy kanállal adj a babának, és amennyiben nem tapasztalsz allergiás reakciót vagy egyéb rendellenességet, a következő napon növelheted az adagot. Ha a kicsit elutasítja az ételt, nem szabad erőltetni - hiszen a cél, hogy megszeresse a szilárd táplálékot -, néhány nap múlva próbálkozz újra.

Ezt is szeretjük