Kész cukorbombák! 3 egészségesnek hitt étel, amit ne adj a gyereknek
Ne hagyd magad megtéveszteni, mindig olvasd el, mit tartalmaz a vásárolt étel.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Minden szülő azt szeretné, ha a csemetéje egészséges lenne és kiegyensúlyozott, boldog felnőtt válna belőle. A cél elérése érdekében elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy mit eszik a gyerek.

Mivel a gyerkőc még kicsi, a felelősség teljes mértékben a szülő vállát nyomja, mit is tesz a tányérjára. Nem minden egészséges azonban, ami annak látszik.

Sok ételnek az egekben lehet a cukortartalma, amiről az ember nem is gondolná, és ha a gyerek gyakran eszik ilyesmit, elhízhat, elromolhatnak a fogai, sőt, a cukorbetegség is veszélyezteti.

Álruhás cukorbombák

A boltokban kapható termékek sajnos gyakorta megtévesztőek, és egészségesnek álcázva, jól csengő nevükkel - amelyek magukban foglalják például a gyümölcs vagy a gabona szavakat - máris a kosarakban landolnak.

Nem árt tehát vigyázni, mert ezek a magukat jól álcázó ételek valóságos cukorbombák lehetnek, hiába tartalmaznak egyébként jó összetevőket is. Vásárlóként és szülőként mindig érdemes szemügyre venni a termékek címkéjét. Megnézni, milyen összetevőkből készült az adott étel, és mennyi a zsír-, illetve cukortartalma.

Az alábbi három étel, illetve ital annak ellenére, hogy sokan egészségesnek gondolják, valójában teli van cukorral, ezért nem ajánlott a gyerekek étrendjébe beiktatni.

Gyümölcsjoghurt

Gyümölcs és joghurt. Bár nagyon ígéretesen hangzik, igazából ádáz ellenség lakozik a fémfólia alatt a dobozban. Talán senki nem is hinné, de egy átlag gyümölcsjoghurt száz grammjában öt darab kockacukornak megfelelő mennyiségű cukor van. Ennyi cukorral még egy kávé vagy egy tea is rettenetesen édes lenne. Ha a gyereknek gyümölcsjoghurtot szeretnél adni, vegyél natúr joghurtot és gyümölcsöt, és az utóbbit felaprítva vagy pépesítve keverd össze őket!

Gyümölcslé

Hasonlóan az előzőhöz, a nevében benne szerepel a gyümölcs szó, és a dobozokon is hívogató a lédús és színes gyümölcsök képe, de nem érdemes ilyeneket itatni a kicsikkel. Száz milliliter egy átlagos gyümölcsléből ugyanis négy kockacukornak megfelelő mennyiségű cukrot tartalmaz.

Jobb, ha inkább otthon facsarsz vagy turmixolsz gyümölcsöt a gyerkőcnek, hiszen az nem tartalmaz hozzáadott cukrot, és adalékanyagokat sem.

Reggelizőpehely

A gyerekek imádják a ropogós, apró szemű reggeli finomságot, és a fogyasztási kedvet a gyártók sokszor még a dobozokba rejtett apró ajándékkal is emelik. Bár kapni a boltokban kevésbé egészségtelen pelyheket is, nagyon mellé is lehet fogni, ha az ember nem körültekintő.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Fontos például, hogy a pehely ne kukoricából legyen, hanem mondjuk zabból, és arra is érdemes figyelni, hogy mennyi cukor van benne. A legjobb a cukormentes verzió, amit a benne lévő gyümölcsök édesítenek meg. Sok - sajnos éppen a gyerekeket célzó termék - tartalmaz óriási mennyiségű cukrot. Egy átlag termék száz grammja ezekből 14 kockacukornak megfelelő cukormennyiséget tartalmaz.

Ezt is szeretjük