A 3 legjobb agypörgető táplálék
Így lesz okos a gyerek
Némi étrendbeli változtatás már néhány hónapon belül is jobb bizonyítványt eredményezhet.

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

10 másodperc, és kiderül a testéletkorod – Lehet, hogy nem annyi, mint amire gondolnál »

Könnyed menyasszonyi smink nyári esküvőhöz: tartós és kényelmes a nagy hőségben is »

A felismerhetetlenségig szétvágta a pólóját, gyönyörű ruhát készített belőle »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az, hogy a gyerkőc mit eszik, nemcsak a testi fejlődésére, hanem szellemi fejlődésére nézve is meghatározó jelentőséggel bír. Így, ha a kicsi iskolai teljesítménye hagy némi kívánnivalót maga után, elképzelhető, hogy az étrendjében célszerű keresni a probléma okát.

Tudd meg, melyek azok a táplálékok, melyek révén javulhat lurkód felfogó-, koncentrációs képessége, illetve memóriája - és könnyen lehet, hogy a következő bizonyítványa már mindkettőtöket büszkeséggel tölt el.

Teljes kiőrlésű kenyér

Az agy nagy energiafogyasztó. Fő tápanyaga a szénhidrát, ami nem mellékesen a vér szerotoninszintjét is emeli, ily módon kiegyensúlyozottabbá teszi a gyerkőcöt - ez a fajta lelkiállapot pedig már önmagában is megkönnyíti a tanulást.

Fontos azonban, hogy a gyerek ne egyszerű - úgynevezett rossz - szénhidrátokat vegyen magához, amelyek például a finomított cukorban és a fehér lisztből készült tésztákban, péksüteményekben lelhetők fel. Ezek ugyanis hirtelen emelik meg a vércukorszintjét, amely aztán ugyanilyen hirtelen le is esik - a végeredmény pedig indokolatlan szellemi kimerültség lesz.

Helyettük az összetett, azaz jó szénhidrátokat részesítsd előnyben, melyek lassan bomlanak el, ezáltal pedig nemcsak egyenletes vércukorszintet biztosítanak, hanem az agyat is folyamatosan és kiszámíthatóan ellátják energiával.

Az összetett szénhidrátok a zöldségek és a gyümölcsök mellett a teljes kiőrlésű pékárukban vannak jelen nagyobb mennyiségben. Az üzletben ne a szín alapján válaszd ki a kenyeret, mert elképzelhető, hogy épp úgy fehér lisztből készült, mint közönséges társai, és csak a tésztájába kevert maláta festi barnára. A címke mellett támpontot adhat a kenyér tömörsége is - az igazi barna kenyérből egy kisebb darab is érezhetően nehezebb.

Szója

A fehérje - túl azon, hogy a szénhidráthoz hasonlóan kiváló energiaforrás - részt vesz az ingerületátvivő anyagok működésében és egyes hormonális folyamatokban, ezáltal pedig meghatározó szerepet játszik az agyműködésben.

Ha a gyerkőc kellő mennyiségű fehérjét vesz magához, fogékony és éber lesz, azaz egyre könnyebben fogadja be az új információkat.

Az egyik legkiválóbb fehérjeforrásunk a szója, amit a föld húsaként is emlegetnek - sok szakember szerint ezzel az eledellel részben még a hús is kiváltható.

A szójából készült tofu - bioboltokban és nagyobb áruházakban néhány száz forintos áron kapható - raguszerűen vagy édességként egyaránt elkészíthető, ízesített változatai pedig nyersen, szendvicsfeltétként is megállják a helyüket.

Fokozhatod a szója hatását, ha burgonyát, kölest, hajdinát, hüvelyeseket, szezámmagot, dióféléket is beiktatsz a gyerek étrendjébe.

Ilyen a tökéletes játszósarok

A legfontosabb és leghatékonyabb fejlesztő tevékenység a játék - ám nem mindegy, milyen környezetben. Tudd meg, hogy alakíthatod ki gyerkőcödnek a tökéletes játszósarkot.

Csipkebogyó

A vas nagymértékben hozzájárul a memória éberen tartásához, miközben a tanuláshoz szükséges további képességeket - összpontosítás, az információk befogadása és rendszerezése - is fejleszti. Figyelmet kell fordítani tehát arra, hogy a gyerek kellő mennyiségben vigye be szervezetébe ezt a rendkívül fontos nyomelemet.

Egyik legjobb forrása a csipkebogyó, amit leginkább teaként alkalmaznak. Elkészítése roppant egyszerű: áztass be két-három deci vízbe egy kisebb maréknyit, majd fél nap után szűrd le. Az így kapott teát ízesítheted mézzel vagy citrommal, de önmagában sincs rossz íze. Ez a csodálatos termés nem mellékesen C-vitaminban is bővelkedik, ami ugyancsak támogatja az agyműködést.

Előzd meg a vashiányt!

A csemeték gyorsan nőnek, ezért könnyen kimerülnek vastartalékaik, ami a gyengébb teljesítmény mellett viselkedési és mozgászavarokhoz, illetve fertőzéses megbetegedésekhez vezethet. Ide kattinva megtudhatod, miként előzheted meg a vashiány kialakulását.

Ezt is szeretjük