Gyorsabban égnek a kalóriák, ha így mozogsz - Nyáron különösen hatékony
Nagy segítséget jelent, ha komoly túlsúllyal küzdesz.

Ez is érdekelhet

Szemüveg helyett ma már a sasszeműség a menő (x)

Inkontinencia és hüvelyszárazság - Mutatunk egy fájdalommentes és azonnali megoldást (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Michael Jackson 20 éves lánya smink nélkül még gyönyörűbb: megmutatta vagány stílusát »

Fürdőruhát vásárolsz? 3 alapszabály, amit tarts be, alkattól függetlenül »

Szőke lett, és eltűnt a hosszú copfja: Ariana Grande nagyon más így »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha mozogsz egy kicsikét a vízben, azzal többet tehetsz akár a fogyás érdekében, mintha futnál vagy tornáznál. Megmutatjuk, miért olyan nagyon hatékony ez a mozgásforma!

Ne aggódj, úszástudásra egyáltalán nem lesz szükséged ahhoz, hogy ezeket az egyszerű, zsírrobbantó gyakorlatokat elvégezd, sőt, mély vízbe sem kell merészkedned.

Miért jobb vízben mozogni?

A vízben a tested a szárazfölditől eltérő viszonyoknak van kitéve. A víz hidrosztatikai nyomásából adódóan felhajtóerő hat rád, azaz könnyebbnek érzed magad. Sok mozgásforma, például az emelések éppen ezért egyszerűbbé válnak, ráadásul az ízületekre is kisebb terhelés nehezedik, sőt, akár gerincproblémákkal is végezhetsz edzéseket.

A folyadék másik fontos tulajdonsága a közegellenállás. Mivel a víz sokkal sűrűbb a levegőnél, nehezebb például sétálni benne, hiszen félre kell tolnod magad elől a vízrészecskéket. Ez lehetővé teszi, hogy minden egyes lépéssel több kalóriát égess el, mint ha csak a szárazon végeznéd ugyanazt a mozgást.

Vizes gyakorlatok hasra

Ha uszodában edzel, állj a medence szélének háttal, támaszd meg magad a könyöködön, és biciklizz a vízben a lábaiddal, így komoly hatást gyakorolhatsz a has- és a lábizmaidra egyszerre. Ugyanebben a tartásban próbáld felemelni mindkét összezárt lábadat, majd ereszd őket le. Kombináld akár terpesszel és felhúzott térddel a mozgást!

Ha a medence széle nem áll rendelkezésedre, próbáld meg hátrafelé lebegésig feldobni a tested a vízben - mintha háton úsznál -, tartsd meg magad így egy kicsit, és ereszkedj vissza, ezzel szintén sok törzs- és hasizmot megmozgathatsz. Ezekkel a gyakorlatokkal néhány perc alatt jelentős mennyiségű kalóriát égethetsz el.

Vizes gyakorlatok combra

Szinte minden combot edző gyakorlat működik vízben. Ezeket leginkább mellkasig érő, de nem mélyebb vízben érdemes végezni, így nem kerül vízbe az arcod, ám egységes közegben mozog mindvégig a tested.

Ha combra szeretnél edzeni, végezz félguggolásokat, amelyek során a medence alján van a lábad, de csak addig guggolsz le, míg az állad a vízbe nem ér. Ügyelj közben mindig nagyon az egyenes testtartásra, illetve arra, hogy ne hajolj előre! A másik guggolós lehetőség, hogy lebegve behúzod a lábaidat a mellkasod alá, majd mielőtt süllyedni kezdenél, kirúgod őket.

Gyakorlatozhatsz vízben kitörésekkel, szökdeléssel, sőt, az is nagyon hatékony, ha csak sétálsz egy hosszút a part mellett a vízben. Ha a strandon ezeket naponta egyszer-kétszer megismétled, a nyaralás egy hete után akár úgy is karcsúbb lehetsz, hogy nem is diétáztál egy cseppet sem!

Ezt is szeretjük