Nem áll meg a fogyás és folyamatosan égeti a zsírt: így működik a TLC diéta
Próbáld ki, ha nemcsak a súlyod, de az egészséged is fontos.

nagykep?cikkid=169890&kep=szivbarat dieta1-lead
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha nemcsak a testsúlyodat, de ezzel a rossz koleszterinszintedet és a szívbetegségek kockázatát is szeretnéd csökkenteni, akkor érdemes kipróbálnod a nagyon divatos TLC diétát, mely pontosan ezeket a területeket veszi célba.

A TLC diéta neve egy rövidítés, mely a Therapeutic Lifestyle Changes, azaz terápiás célú életmódváltás szavakból áll össze. Az orvosok, sőt, az American Heart Association által is támogatott étrend tartós megoldási lehetőséget kínál egyszerűen.

Hogyan működik a TLC diéta?

A TLC diéta során vissza kell fognod a szaturált zsírok fogyasztását, és minél több rostot kell beiktatnod az étrendedbe. A megfelelő táplálékok fogyasztása azonban még nem minden: a TLC-nek része a rendszeres a mozgás is.

Mi a szaturált zsír?
Nagyon leegyszerűsítve a legkevésbé egészséges zsírtípus. Kicsit mélyebben olyan zsírféle, amiben sok zsírsav molekula van, de hiányzik a kettős kötés, így emeli a koleszterinszintet. Főként állati, de növényi zsírokban is előfordul, mint például vaj, hús, tojás, kókuszzsír, pálmaolaj.

Ha kifejezetten azért kezded el követni a diétát, hogy az LDL koleszterin-szintedet csökkentsd, akkor nőként 1800, férfiként 2500 napi kalóriát fogyaszthatsz. Amennyiben a heti egy-másfél kilós fogyás is cél, úgy ez 1200 vagy 1600 kalóriára módosul.

Mielőtt belevágsz a TLC diétába, érdemes kikérni az orvosod véleményét, és később is hathetente ellenőrizni az egészségügyi állapotod változását. Betegségek esetén a gyógyszeres kezelést soha ne hagyd abba, mert jobban érzed magadat a diétától, csakis akkor, ha ezzel az orvosod is egyetért!

A cikk az ajánló után folytatódik

Mit kell fogyasztani a TLC étrend során?

A bevitt energiának egy nap maximálisan 7%-a, 84 kalória származhat szaturált zsírokból, míg zsírfélékből összesen 25-35% engedélyezett. A koleszterinbevitel napi maximuma 200 milligramm. Húsféléből naponta maximálisan 150 gramm engedélyezett. Tojássárgáját legfeljebb kettőt ehetsz.

Kiemelten fontos, hogy legalább 2 gramm szterolt és sztanolt fogyassz koleszterinszint-csökkentő hatásuk miatt. Ezt szinte minden növény sejthártyája tartalmazza, melynek bevitelét könnyen megoldhatod a naponta fogyasztandó 10-25 gramm oldható rost mellett.

Kötelező továbbá mindennap 30 percen keresztül legalább alacsony intenzitással mozogni a diéta során.

TLC diéta - mintaétrend

Azért, hogy könnyen belevághass a diétába, összeállítottunk neked egy hétvégére való étrendet, melyben az egyik nap minimalizálja a zsírfogyasztást, míg a másik nap nagyjából a felső határt mutatja meg.

1. nap

1205 kalória, 191 milligramm koleszterin, 11,3 gramm zsír, melyből szaturált zsír 2,7 gramm.

Reggeli: 100 gramm zabpehely vízben puhára főzve, a tetejére karikázva egy közepes banán, egy narancs, egy pohár ízesítetlen kávé vagy zöld tea - 262 kalória.
Ebéd: egy alma, két szelet teljes kiőrlésű kenyér, 50-60 gramm konzerv tonhal az olaj nélkül, egy paradicsom, egy főtt tojás, salátalevelek - 481 kalória.
Vacsora: rizottó 150 gramm főtt brokkolival, 100 gramm főtt barna rizzsel, 100 gramm főtt gombával és egy fej vöröshagymával tapadásmentes serpenyőben készítve, desszert 200 gramm nyers ananász - 328 kalória.
Nassolnivalók: három szál sárgarépa, egy pohár joghurt - 134 kalória.

2. nap

1265 kalória, 157 milligramm koleszterin, 31,5 gramm zsír, melyből szaturált zsír 7,1 gramm.

Reggeli: egy pohár joghurt, egy vékony szelet teljes kiőrlésű kenyér, 50 gramm sovány sonka, négy zellerszár, egy pohár kávé vagy zöld tea - 235 kalória.
Ebéd: saláta két paradicsom, egy fél fej lila hagyma, néhány salátalevél, 100 gramm kígyóuborka, 100 gramm sós vízben párolt csirkemell és egy pohár joghurt felhasználásával, melyet sóval, borssal, fokhagymával és citromlével ízesíthetsz, desszert egy körte - 429 kalória.
Vacsora: turmix egy banán, 100 gramm ananász, egy evőkanál zabpehely és 100 milliliter alacsony zsírtartalmú tej felhasználásával - 219 kalória.
Nassolnivalók: chiapuding két evőkanál chiamagból, melyet 100 milliliter alacsony zsírtartalmú tejbe áztatsz legalább fél órára, fűszerezd fahéjjal vagy vaníliával és egy teáskanál mézzel - 382 kalória.

Ezt is szeretjük