Gátolja a szénhidrátéhséget, védi a májat és a vesét: a szilva 4 fogyást segítő hatása
A szilva fogyasztása beindíthatja a fogyási folyamatokat, áldásos hatásai miatt szezonja idején érdemes beiktatni az értrendbe.

GettyImages-602361062
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szilva tápanyagokban bővelkedő csonthéjas gyümölcs, ami legtöbbször lekvár formájában kerül felhasználásra a magyar gasztronómiában, holott nyersen és aszalva is érdemes fogyasztani. 

A vitaminokat, ásványi anyagokat, antioxidánsokat és rostokat tartalmazó gyümölcs súlyos krónikus betegségek kialakulását előzheti meg, fogyasztásával elkerül a szénhidrátéhség, és még a májat és a veséket is támogatja.

A szilva hatása a fogyásra

Gátolja a szénhidrátéhséget

Egy 2013-ban megjelent tanulmány szerint a szilva, főleg az aszalt szilva fogyasztása jelentősen növeli a teltségérzetet, így csökkentve a napi bevitt kalóriák mennyiségét. Mindemellett a csonthéjas gyümölcs fogyasztása nem okoz hirtelen vércukorszint-emelkedést sem, aminek gyors lezuhanása máskülönben szénhidrátéhséghez és falási rohamokhoz vezetne.

GettyImages-1360011849

Meglepően hangozhat, hogy magas szénhidráttartalma ellenére stabilizálhatja a vér glükózszintjét, ezen hatását annak köszönheti, hogy növeli az adiponektin nevű hormon szintjét, ami a vércukorszint szabályozásában játszik szerepet. Azonban érdemes mértékkel fogyasztani, főleg aszalvány esetében, mert magas kalóriatartalommal bír, napi 44-87 grammnál többet nem javasolt bevinni belőle.

Védi a májat és a veséket

Magas antioxidáns- és víztartalma miatt vizelethajtó tulajdonsággal rendelkezik, mellyel a vesék működését támogatja, még a vesekövesség kialakulásával kapcsolatban is vizsgálták hatásosságát.

Ugyanebben a tanulmányban a máj működésére gyakorolt hatását is elemezték, és kiderült, hogy a kiválasztószerv károsodását jelző enzimek mennyiségét csökkenti.

A cikk az ajánló után folytatódik

Segíti az emésztést

A szilvának talán az egyik legismertebb tulajdonsága, hogy serkenti az emésztést, székrekedés esetén is elősegítheti a salakanyagok távozását. Ezen tulajdonságát kiemelkedően magas rosttartalmának köszönheti, aszalvány formájában fogyasztva a leghatékonyabb.

Az aszalt szilvát emellett a cukoralkoholok közé tartozó szorbittartalma miatt is természetes hashajtóként tartják számon. Annyira erősen hat, hogy túlfogyasztása nem ajánlott, mert hasmenést is okozhat.

GettyImages-581286435

Redukálja az oxidatív stressz szintjét

Az oxidatív stressz hosszú távon sejtkárosodásokhoz vezet, és az elhízással is összefüggésbe hozták. A szilva kiemelkedő polifenol-tartalma miatt, melyek erős antioxidánsok, gyulladáscsökkentő hatással bír, és képes csökkenteni a szervezet oxidatívstressz-szintjét is, ezt a hatását egy 2015-ös tanulmányban is bizonyították.

A 10 legalacsonyabb cukortartalmú gyümölcs

A gyümölcsök számos hasznos tápanyaggal látják el a szervezetet, rostjaik révén biztosítják a teltségérzetet, valamint az emésztés megfelelő működését.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük