1 hetes salaktalanító kúra: ha ezzel kezded az évet, biztosan lefogysz
A salaktalanító diéta segítségével tehermentesítheted a szervezetedet az ünnepi lakomák után.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Úgy érzed, a szervezetednek szüksége van némi pihenésre az ünnepi lakomák után? Netán az újévi fogadalmad az, hogy egészségesebben étkezel, hogy leadj néhány kilót?

Mindegy, milyen indíttatásból szeretnéd az anyagcserédet ismét lendületbe hozni, az biztos, hogy salaktalanítás nélkül nem fog menni. Olyan átfogó étrendet ajánlunk, amellyel hamar tehermentesítheted a szervezetedet.

Rostban gazdag táplálkozás

A méregtelenítés legfontosabb része, hogy kellő mennyiségű rosttal átmosd a szervezeted. A zöldségek közül a paradicsomban, az uborkában, a brokkoliban, spárgában és a zellerben, míg a gyümölcsök közül az ananászban és a citrusfélékben találhatod a legtöbb rostot. Ez utóbbiak egyébként magas C-vitamin-tartalmuknak köszönhetően is hozzájárulnak a salaktalanításhoz és a zsírégetéshez.

A zabpehely, a lenmag vagy éppen a barna rizs hasonlóan magas rosttartalommal bír, ezért érdemes ezeket is beiktatni az étrendedbe. Ahogyan a zsírszegény, élőflórás natúr joghurtot és a turmixokat is - ezeknek a bélflóra helyreállításában van szerepük.

Tedd, ne tedd

A fehér lisztből készült pékáruk sokasága, a vörös- és szárnyashúsok is, illetve a halak ellenjavalltak ebben az időszakban, mert sokkal nehezebben emészthetőek, mint a zöldségek vagy gyümölcsök. Életmódbeli változtatások is szükségesek, a diéta idején kerüld a szeszes italokat, a kávét, illetve a finomított cukros ételeket és italokat. A megfelelő folyadékfogyasztás érdekében viszont legalább két-két és fél liter folyadékot igyál meg, ez lehet szénsavmentes ásványvíz, zöldséglé vagy éppen gyógytea - például borsmenta vagy pitypang is.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása joghurttal készítve, egy marék bogyós gyümölcs.
Tízórai: egy bögre zöld tea, pár szem korpás keksz.
Ebéd: egy bögre lencseleves, két szelet túróval töltött cukkini, egy bögre barna rizs.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

2. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, egy bögre zöldségsaláta paradicsomból, uborkából, paprikából.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre paradicsomos durumtészta.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

3. nap

Reggeli: egy banánból és egy natúr joghurtból készült turmix.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: egy bögre sóskafőzelék kevés főtt krumplival.
Uzsonna: két-három szelet puffasztott búza vékonyan megvajazva.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

4. nap

Reggeli: egy bögre zabkása joghurtból, csipetnyi fahéjjal megszórva.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy tányér joghurttal készített gyümölcsleves, egy bögre spenótos rakott krumpli.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

Mindent a salakanyagokról

A következő videóból még többet tudhatsz meg a salakanyagokról és az ételekről, melyek miatt ezek lerakódnak.

5. nap

Reggeli: egy bögre görögsaláta két szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Tízórai: egy natúr joghurt.
Ebéd: egy bögre hagymaleves, egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

6. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta.
Tízórai: egy bögre zöld tea, három szelet korpás keksz.
Ebéd: egy bögre zellerkrémleves.
Uzsonna: egy natúr joghurt.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

7. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy bögre gyümölcssaláta.
Tízórai: két répa.
Ebéd: egy bögre hamis gulyásleves, egy bögre tökfőzelék.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt vagy nyers zöldség.

Ezt is szeretjük