Nemcsak az anyagcserét, de a zsírégetést is felturbózza: így hat a kókuszolaj a diétában
Napi két evőkanál kókuszolaj pozitív hatással van a szervezetre és a zsírégetésre.

GettyImages-926789534
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokan még manapság is azt gondolják, hogy az egészséges étrend csak monoton és unalmas lehet, hiszen rengeteg dolgot száműzni kell belőle. Pedig valójában a sokak által mumusnak tekintett szénhidrátokat és zsírokat sem szabad kiiktatni a tartós fogyás érdekében, csak meg kell találni azokat a jó forrásokat, amelyek remekül hozzájárulnak a fogyás és az egészséges életmód sikeréhez.

A kókuszolaj különleges növényi zsiradék, amely számos pozitív tulajdonságával járul hozzá a fogyás sikeréhez, nem véletlen, hogy egyre több egészségtudatos ember konyhájában megtalálható ez az alapanyag. 

A kókuszzsír a diétában

A legfontosabb különbség a kókuszolaj és más zsírok között - például ellentétben a sertészsírral és más növényi olajokkal -, hogy ennek a zsírsavai nem hosszú - LCT- , hanem közepes hosszúságú - MCT - triglicerideket alkotnak, ami a könnyebb megemészthetőség szempontjából igen előnyös tulajdonságokkal bír. 

GettyImages-1221057075

Egyik pozitívuma, hogy a közepes lánchosszúságú zsírsavak a bélrendszerből egyenesen a májba jutnak, ahol azonnal energiaként kerülnek felhasználásra, így nem raktározódnak zsírpárnák formájában szemben a hosszú láncú telített zsírsavakkal, amelyeknek egyenes láncai szorosan illeszkednek egymás mellé, így lehetővé teszik, hogy zsír formájában nagy mennyiségű energia raktározódjon viszonylag kis helyen. Ennek fogyasztása főként a hasi zsírpárnák kialakulásának kedvez, azonban ha kókuszzsírra váltasz, a hasi zsírrétegtől is könnyebben megszabadulhatsz. Nem beszélve arról, hogy a közepes láncú zsírsavak megemésztése felpörgeti az anyagcserét és gyorsítja az emésztést.  

A cikk az ajánló után folytatódik

A kókuszzsír további jó tulajdonsága, hogy termogenikus hatású, azaz növeli a szervezet hőtermelését, és javítja az energiafelhasználást, így a szervezet a szükséges többletenergiát a zsírraktárakból kénytelen fedezni. A svájci Genevai Egyetem kutatása szerint 15-30 gramm - napi egy-két kanál - kókuszolaj napi három étkezésre lebontva 5%-kal képes növelni a napi kalóriafelhasználást, ez 120 extra elégetett kalóriát is jelenthet egy 90 kilós, 2400 kalóriát fogyasztó személy esetében.

Ugyanakkor arról nem szabad elfeledkezni, hogy egy evőkanál - nagyjából 13 gramm - kókuszzsír is 117 kalóriát tartalmaz, így a napi ajánlott fogyasztását semmiképp sem szabad túllépni, fogyasztása pedig fokozatosságot igényel.

GettyImages-648025136

A kókuszolaj étvágycsökkentő hatását is vizsgálták: kutatások megállapították, hogy azok a személyek, aki napi szinten beiktatták az életükbe a kókuszzsírfogyasztást, átlagosan 256 kalóriával kevesebbet vittek be a szervezetükbe, ez egy hónap alatt közel 1 kiló zsírvesztést eredményezhet. 

Hogyan használd a kókuszolajat?

A boltokban is megtalálható extra szűz kókuszzsír ideális sütéshez, főzéshez, sütemények készítéséhez. Csirkemellel vagy sovány vörös húsokkal érdemes párosítani az ételekben felhasznált kókuszolajat, de süthetsz benne sült krumplit vagy rántott húst is. Teljes kiőrlésű kenyérre kenve, pici sóval meghintve is isteni finom. 

10 zsírpárnagyilkos, egészséges zsírforrás

Bizonyos zsírokra a fogyókúra során is szükség van: egészséges zsírok alatt az egyszeresen és többszörösen szaturálatlan zsírokat kell érteni, melyek szívvédő hatásúak, valamint csökkentik a rossz LDL-koleszterin szintjét.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük