Csökkentsd 100 kalóriával a vacsorád energiatartalmát
3 tipp
A megfelelő borválasztással vagy egy szép helyszínnel is segítheted a fogyást.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Étkezések szempontjából a vacsora a legveszélyesebb próbatétel egy fogyókúrázó számára. Ezt az étkezést jellemzően már senki nem mozogja le, ráadásul este az anyagcsere lelassul, vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszel, és milyen körülmények között.

Ha okosan szervezkedsz, akár száz kalóriával is lecsökkentheted a kalória bevitelt. Íme, a legjobb módszerek!

Válassz szép helyszínt!

A Cornell Egyetem munkatársai arra jöttek rá, hogy azok, akik étteremben, lágy jazz és kellemes félhomály mellett vacsoráznak, lényegesen kevesebb kalóriát fogyasztanak el az étkezés során, mint azok, akik a gyorséttermeket választják.

A kutatók azt feltételezték, hogy a hosszabb és nyugodtabb körülmények között történő étkezés mellett az emberek több ételt rendelnek, de tévedtek. Annak ellenére, hogy a lassú étkezés tovább tart, ez idő alatt a kalóriabevitel is alacsonyabb, ráadásul akik ezt a típusú vacsorát választják, még élvezik is az evést.

Vagyis nem mindegy, milyen helyen fogyasztod el a vacsorádat. Próbáld megteremteni a hangulatot: a tévét kapcsold ki, tegyél fel helyette zenét, esetleg gyújts gyertyát, hogy az étkezés valóban meghitt élmény legyen, ne pedig rohanás.

Megfelelő borválasztás

Ha szereted a bort, érdemes egy pohárkával elfogyasztani a vacsora után. A jó minőségű vörösbor segíti a vérképzést és serkenti az anyagcserét, ezért is ajánlott a fogyasztása a fogyókúra sikerének érdekében. Egy pohár borral akár 96-127 kalóriát is elégethetsz, attól függően, hogy milyen típusút választasz.

Elsősorban a száraz borok ajánlottak, hiszen ezek energiatartalma lényegesen alacsonyabb, mint édes társaiké. Vacsora után, egyfajta lezárásként kortyolgass el egy pohár minőségi vörösbort, így a testhőmérsékleted megnövekszik, és a szervezeted könnyebben el tudja égetni a kalóriákat.

Diétás vacsora

Természetesen az is nagyon fontos, hogy milyen ételt fogyasztasz vacsorára. Szakértőnk elárulja, milyen egy diétás étkezés.

A kenyér

Vannak, akik minden gond nélkül mellőzik a kenyeret, mások viszont nem tudnak nélküle élni. Legalábbis így érzik. Ha te is az utóbbi kategóriába tartozol, ugyanakkor hízásra hajlamos vagy, jobb, ha elkerülöd a fehér lisztből készült cipókat.

Ha úgy érzed, nem bírod kenyér nélkül, igyál egy nagy pohár vizet vagy egyél meg egy joghurtot, esetleg valamilyen gyümölcsöt a vacsora elkészültéig. Ezekkel úgy küzdheted le a kenyér utáni vágyadat, hogy közben az anyagcserédet is serkented. Vagy ha ez nem válik be, akkor gondoskodj arról, hogy mindig legyen otthon teljes kiőrlésű változat, ez lényegesen egészségesebb és fogyókúra mellett is fogyasztható.

Ezt is szeretjük