Diéta nélkül is fogyni fogsz: így tanuld meg felismerni a tested igényeit
Látványosan működik
Ismerd meg az intuitív táplálkozást!

nagykep?cikkid=167793&kep=fozes1-lead
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Pórustisztító, házi arcpakolás 4 hozzávalóból: azonnal kitisztul a bőr »

Dögösek, nőiesek és most nagyon divatosak: bőrhatású cuccok a szezon kulcsdarabjai »

Méregtelenítő arcradír zöld teával: mindent kiseper a pórusokból, és nem szárítja a bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az intuitív táplálkozás módszere a szó szoros értelmében véve nem diéta, sokkal inkább egy megközelítés, melynek célja, hogy segítsen egészséges viszonyt kialakítani az ételekkel. Mindezt anélkül, hogy étrendeket kellene betartanod vagy kalóriákat számolgatnod.

Miben különbözik az intuitív táplálkozás a mindennapi étkezési szokásaidtól, ha tulajdonképpen azt ehetsz, amit csak akarsz? A legfontosabb a test tényleges igényeinek kielégítése. Ez túlsúly esetében nemcsak egy egészségesebb táplálkozás kialakítását teszi lehetővé, de a fogyást és a test tiszteletének felépítését is. 

Hogyan működik az intuitív táplálkozás?

Az intuitív táplálkozás szándékosan nem állít fel szigorú szabályokat arra vonatkozóan, mit ehetsz, és mit nem. Ez ugyanis rögtön befolyásolná a döntéseidet, így nem feltétlenül szentelnél megfelelő figyelmet arra, hogy mi az, amit tényleg kíván a szervezeted.

Ha tudatosítod magadban, hogy egyes dolgokat nem véletlenül kívánsz meg, akkor a tested segíteni fog a hiánybetegségek elkerülésében, sőt, ha olyan túlsúllyal küzdesz, amely terhet jelent a számára, akkor a fogyás is beindul, hiszen a test próbálja megőrizni saját egészségét.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy modellkarcsúságúra fogsz fogyni, hacsak nem ez az ideális súlyod. Az intuitív táplálkozásnak fontos része, hogy megtanuld elfogadni: a tested számára lehetséges, hogy más testsúly az optimális, mint amit a szépségideál diktál.

Miként érdemes belekezdeni?

Az intuitív táplálkozás első, nagyon fontos lépése, hogy felejts el mindent, amit az egyes ételekről eddig hallottál. Akár egészségtelennek, akár egészségesnek is címkézik az adott táplálékokat, ezzel többet nem kell törődnöd. Ez segít abban, hogy felismerd, amikor a testednek valami olyasmire van szüksége, amiről esetleg negatív dolgokat hallottál, például az állati zsírokról.

Szintén nagyon lényeges, hogy akkor egyél, amikor éhes vagy, ám az éhség elmúltával egy falatot se többet. Az intuitív táplálkozás során le kell szoknod arról, hogy valamit csak azért egyél meg, hogy ne legyen maradék. Ez nagyban segít abban, hogy ne vigyél be felesleget a szervezetedbe.

Az intuitív táplálkozás harmadik pillére az éhség okainak feltárása. Mielőtt enni kezdenél, minden alkalommal tudatosítsd magadban, hogy miért éheztél meg: vajon fizikai szükségletről van szó, vagy inkább a zaklatottság, szorongás, más érzelmek okozzák az éhséget? Ez a tudatos megközelítés is segít abban, hogy elkerüld a túlevést és a felesleges bevitelt.

Ugyanezeket az elveket érdemes követni a mozgás során is: sportolj, ha kellemesnek érzed, élvezd, amit csinálsz, és felejts el a katonás szigorral unalomig végzett gyakorlatokat, így több kedved lesz sportolni.

Kiknek ajánlott az intuitív táplálkozás?

Az intuitív étkezés főként azoknak ajánlott, akik szeretnének életmódot és szemléletet is váltani egyszerre. Ha nem célod egy, kettő, öt kilót fogyni, hanem inkább egy egészséges, harmonikus viszonyt szeretnél kialakítani a testeddel, akkor ideális lehet számodra a módszer. Ugyancsak érdemes lehet kipróbálni a szemléletváltást, ha nem szereted a fix étrendek kötöttségét, vagy már számtalan fogyókúrán vagy túl, hiszen az intuitív étkezés szabadságot és állandóságot biztosít, melyek segítenek kikerülni a jojó-effektus ördögi köréből.

Ezt is szeretjük