8 igazán hatékony hátizom-erősítő gyakorlat otthonra: nemcsak szépen formál, de a hátfájáson is sokat segít
A hátizom-erősítő gyakorlatok nem csak arra jók, hogy a testtartást javítsd velük.

GettyImages-905420704
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ülőmunkát végzők számára valószínűleg nem ismeretlen jelenség a derék- és hátfájás. A fájdalom kialakulásának elkerüléséhez azonban nem elég az egyenes testtartás, az egyensúlymegőrzéshez és a megfelelő testtartás fenntartásához a hát- és törzsizmokat célzottan erősíteni kell úgy, ahogy a lapockaemelő izmokat is.

A hátizom-erősítő gyakorlatok azonban nem csak arra jók, hogy a testtartást javítsd velük. A hölgyek tekintetében az izmosabb karok és szélesebb vállak remekül kompenzálják a szélesebb csípőt, de a lógó, kiálló has egyik remek ellenszere, ha megerősíted a mély- és a hátizmokat. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb izomzat gyorsabb anyagcserét is eredményez, ezáltal nagyobb a felhasznált kalóriák mennyisége is.

Hátizom-erősítő gyakorlatok

Az alábbi gyakorlatokhoz mindössze napi húsz percre és két súlyzóra lesz szükséged. Ha nincs otthon kézi súlyzód, nyugodtan használhatsz másfél literes ásványvizes palackokat is. Heti háromszor végezd el az alábbi gyakorlatokat. 

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük