A 3 legerősebb zsírégető, salaktalanító finomság októberben
Edd őket frissen!
A körte vagy a füge segít, hogy hatékonyabb legyen a fogyókúrád.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az őszi gyümölcsök segítségével megszabadulhatsz pár kiló feleslegtől, serkentheted az anyagcserédet, valamint feltöltheted szervezeted vitaminraktárait - így nem ér majd felkészületlenül az influenzaszezon sem.

Az alábbi októberi gyümölcsök fogyasztásával elkerülheted, hogy a nyár múltával felszaladjanak rád a kilók.

Körte - magas rosttartalommal

A körte ideális diétás gyümölcs, hiszen legfőbb táplálkozástani értéke magas rosttartalma. Ennek köszönhetően - kellő folyadékfogyasztás mellett - serkenti az anyagcserét, felgyorsítja a salakanyagok távozását a szervezetből. További előnye, hogy lassan felszívódó fruktózt tartalmaz, így cukorbetegek is fogyaszthatják.

A körte azonban vitaminokban viszonylag szegény - ezért monodiétát ne építs rá -, ám ásványi anyagai közül a káliumot érdemes megemlíteni. A vegyület vízhajtó hatása bizonyos fokig ellensúlyozza a félkész ételek, illetve a só túlzott fogyasztásából adódó fokozott nátriumbevitelt, aminek egyik következménye a hasi hízás.

Anyagcsere-pörgető szilva

A szilváról a népgyógyászat már évszázadok óta tudja, hogy kiváló természetes emésztésserkentő.

Mindegy, hogy lekvár, aszalt gyümölcs vagy szilvalé formában fogyasztod, a benne lévő természetes cukor, szorbitol enyhe hashajtóként hat a szervezetedre.

Októberben azonban érdemes friss gyümölcs formájában fogyasztanod - hiszen még megteheted. A szilva kék színét a benne lévő antocianinoknak köszönheti: ezek az antioxidáns vegyületek bizonyos fokú védelmet biztosítanak a rákkal, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben. Magas oldhatatlanrost-tartalmának köszönhetően pedig ugyancsak segíti az anyagcsere folyamatokat.

Rostban gazdag füge

A füge mind oldható, mind nem oldható rostban gazdag - az aszalt füge több mint két gramm élelmi rostot tartalmaz. Ennek köszönhetően segít a székrekedéses panaszok csökkentésében. Napi pár szem füge fogyasztásával serkentheted az emésztésedet, illetve támogathatod a fogyókúrádat. Ahhoz, hogy a nem oldható rostok valóban megszabadítsák emésztőrendszeredet a salakanyagoktól, legalább napi két-két és fél liter folyadékot is meg kell innod - lehetőleg víz formájában.

A füge ásványianyag-tartalma meglehetősen magas: jelentős mennyiségű kálium van benne, melynek köszönhetően apadnak majd a hasi tájékon jelentkező pluszcentik. De vas-, magnézium- és kalciumtartalma sem elhanyagolható - ezek mindegyike szükséges a zsírégető folyamatok beindulásához.

Ezt is szeretjük