Gyümölcsdiéta: ezért nem tudsz fogyni vele a szakértő szerint
Remélhetsz hosszú távú fogyást a gyümölcsdiétától? Dr. Csiszár Miklóst kérdeztük.

Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Változatos és nőies is lehet a rövid haj: ezek a fazonok mindig befutók »

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyümölcsdiéta sokak számára vonzó lehet, hiszen nem kell lemondani az édes ízekről, ráadásul a vitaminban gazdag - permetszerben szegényebb - idénygyümölcsök fogyasztása egészséges fogyást tesz lehetővé.

Dr. Csiszár Miklós életmód-tanácsadóval készült videónkból azonban kiderülhet, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű.

Fogyás gyümölccsel?

A gyümölcsöknek komoly szerep jut a fogyókúra során - és általában az egészséges táplálkozásban. Magas rosttartalmuknál fogva serkentik az anyagcsere-folyamatokat, segítik a salakanyagok távozását a szervezetből, meggyorsítják a fogyást.

Amikor csak teheted, érdemes friss idénygyümölcsöket fogyasztanod - naponta több alkalommal. Ha viszont fogyni szeretnél, kerüld a magas cukortartalmú aszalt gyümölcsöket, valamint az alábbi, magas kalóriatartalmú gyümölcsökből se egyél túl sokat.

Magas kalóriatartalmú gyümölcsök

  • Banán: 100 g - 105 kcal.
  • Kókusz: 100 g - 400 kcal.
  • Datolya: 100 g - 280 kcal.
  • Avokádó: 100 g - 228 kcal.

Hosszan tartó eredményt remélhetsz?

A gyümölcsök sok tápanyagot és jellemzően kevés kalóriát tartalmaznak. Ha tehát csak gyümölcsöt fogyasztasz, rövid távon fogyást remélhetsz. Ugyanakkor a gyümölcsdiéta hátulütője, hogy hosszabb távon vissza fognak kúszni a leadott kilók - amint visszatértél a megszokott energiatartalmú étrendedhez.

Apróbb változtatások a fogyás érdekében

Ahogy az élet sok más területén, a fogyókúrában sem célravezető a végletesség. Napi ötször ajánlott zöldséget-gyümölcsöt fogyasztanod, de nem szerencsés csupán gyümölcsökkel fogynod. Így ugyanis a fogyókúrás étrended és a normál hétköznapokon megszokott étrended között túl nagy eltérés lesz.

Amennyiben szeretnél megszabadulni plusz kilóidtól, sokkal célravezetőbb, ha a fogyókúrát nem programszerűen folytatod, hanem olyan kisebb változtatásokat iktatsz be az étrendedbe, melyek hosszú távon tarthatóak. Így például a fehér liszttel készült pékáruk és tészták helyett fogyassz teljes kiőrlésűeket, felejtsd el a szörpöket és cukros üdítőket, igyál helyettük ásványvizet, herbateákat.

Heti három-négy alkalommal szakíts időt legalább fél óra mozgásra. Szinte mindegy, hogy milyen sportot választasz, a lényeg, hogy örömödet leld benne. Végül pedig ne feledkezz meg a napi legalább két liter folyadék beviteléről - amivel csökkentheted az étvágyadat és serkentheted az anyagcsere-folyamatokat.

Ezt is szeretjük