Így szabadulhatsz meg a teljes túlsúlyodtól! Folyamatos fogyás éhezés nélkül
Egyetlen dolog, amihez azonban foggal-körömmel ragaszkodni kell.

nagykep?cikkid=164152&kep=tanyer-no1-lead
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

3 természetes hajvilágosító módszer, ha télen is napszítta tincseket szeretnél »

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

A téli szezon legdivatosabb hajszínei és frizurái: a természetes nőiesség a fodrászok új mottója »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás nem egy kacskaringós akadálypálya, de nem is hókuszpókusz: ha megfogadod, hogy az idei évben a tettek mezejére lépve végérvényesen megszabadulsz a fölös kilóktól, rengeteg kitartásra és teljes elkötelezettségre lesz szükséged. A gyakori elcsábulások és a kidolgozatlan lépések ugyanis hamar kudarcba fullasztják a terveidet.

Ha tehát úgy döntesz, nem vársz tovább a csodára, egy komoly elhatározást kell hoznod. Egy jelentősebb túlsúly leadására, főképpen egy bizonyos kor fölött már teljes életmódváltásra lesz szükséged, ami mindenre ki fog hatni. Nem elegendő, ha néha figyelsz a vacsorádra, az alkalmanként kihagyott főétkezések ráadásul egyenesen egészségtelenek is. 

Mit kell száműzni az étrendből?

Talán az már egyértelmű, hogy változtatást a konyhában ajánlatos kezdeni. Az innen eredő rossz szokások, a helytelen alapanyag-választás és az egyoldalú táplálkozás mind-mind a fogyókúra ellensége. Ha komolyan meg akarsz szabadulni a kilóktól, meg kell tanulnod, hogy melyik tápanyag miért hasznos a szervezetedben, és tudatosítanod kell azt is, hogy miért iktatnád ki az étrendedből.

Nem lehet például egyszerűen kijelenteni, hogy a test két fő energiaforrása, azaz a szénhidrátok vagy a zsírok minden válfaja káros. A magasabb glikémiás indexű, gyorsan felszívódó, más néven egyszerű szénhidrátok - például répa-, nád-, tej- vagy gyümölcscukor formájában, illetve gabonalisztes, keményítős és cukros készítményekben - nem tudnak hasznosulni a szervezetben. Az alacsony glikémiás indexű, lassan felszívódó összetett szénhidrátok ugyanakkor megtalálhatók például a zöldségekben is, ezek hosszú időre ellátják a szervezetet energiával, így a nassolási vágy elfojtására is tökéletesek.

A zsírok szintén nem egyértelműen káros anyagok a szervezetben, sőt, egyes diéták, például a low carb szerint a finomítatlan telített és egyes telítetlen zsírsavakra érdemes alapozni a tápanyagbevitelt. Mivel először a szénhidrátokat hasznosítja a szervezet, ezt követően a fehérjét, majd csak ezután a zsírokat, az előbbi minimálisra csökkentése azt eredményezi, hogy a szervezet a tartalékolható zsírokból nyeri az energiát.

Tegyél rendet!

Ha gyökeres változást szeretnél, kiiktatva életedből a hízásért felelős alapanyagokat, mindenekelőtt rendet kell tenned, és kímélet nélkül megszabadulnod tőlük. A fogyókúrád sikerét veszélyezteti ugyanis, ha kerülgeted a konyhában a cukrot, a lisztet, ami a már megszokott főzési technikákra csábít vissza.

Ha már hozzászoktál, hogy étolajban könnyebb és olcsóbb sütni, vagy fehér liszttel rántást készíteni, a hétköznapokban idő híján nagyobb eséllyel megszeged a szabályokat, ha a szekrényben ott lapulnak ezek az alapanyagok. Lehetőség szerint szabadulj meg tőlük, és ne vásárolj vészhelyzet esetére se belőlük! Mindegyik helyettesíthető egészséges változattal, még ha esetenként kicsit macerásabb is bánni velük.

Teremts jó szokásokat!

Az egészséges életmód kialakítását temérdek rossz szokás nehezítheti meg. Teremts újakat, és szokj rá a jóra! Egyél kisebb tányérból, fogadd meg, hogy nem indulsz el minőségi reggeli nélkül otthonról, az ebéd lezárásaképpen pedig a desszert helyett zöldséget vagy gyümölcsöt fogyassz! Emellett oda kell figyelned a bevásárlásra, és a hétvégi alkoholfogyasztást is minimálisra kell szorítanod.

Bárkivel előfordulhat, hogy a látványos és gyors fogyás elmaradása miatt, netán a környezet csábító hatása következtében meginog a hite vagy elgyengül az akarata. Fontos ezért, hogy már a diéta megkezdése előtt találj kapaszkodókat, amik előrelendítenek, keress jó példákat, amik motiválhatnak! Szintén hasznos lehet, ha egy naplót vezetsz a megtett lépésekről. Ebbe akár feljegyezheted a céljaidat és a várható problémákat is. Így mindig könnyedén ellenőrizheted, mit tettél meg, hol haladsz az úton, és azt is tudatosíthatja benned, milyen konkrét ügyért küzdesz.

Mennyi a mozgásminimum?

A kellő mennyiségű mozgás nélkül a tartós, jojó-effektus nélküli fogyókúra sajnos hiú ábránd. Természetes azonban, hogy a fárasztó hétköznapokat követően az embernek nem mindig van kedve kilométereket futni vagy edzőterembe menni, ám egy minimális mozgás beiktatására szükség van, hogy az anyagcsere és a zsírégetés megfelelően működhessen.

A hangsúly pedig nem annyira a mozgásformán, mint inkább a rendszerességen van: a hetente négy alkalommal végzett 30-40 perc mozgás már rengeteget segíthet a fogyókúrád hatékonyabbá tételében. Nem kell futnod, vagy szobabiciklin izzadnod, ha ez nem nyújt elég örömet - egy rosszul megválasztott mozgásforma teljesen visszavetheti a motivációdat. Kerékpározz, ússz, vagy válassz egy csapatsportot, ha úgy tartja kedved, a lényeg, hogy közben érezd magad jól!

Ezt is szeretjük