Csökkenti a testzsírt, felgyorsítja a fogyást: 3 módszer, amivel megemelhető a D-vitamin szintje télen is

A D-vitamin pótlása különösen fontos télen, bizonyos módszerekkel még a naphiányos időszakokban is megemelhető a szintje.

GettyImages-878677532
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Télen, amikorra jelentősen csökken a napsütötte órák száma, a D-vitamin pótlása különösen fontos, mivel alapvetően a napfény indítja be a termelődését, nem véletlenül hívják napfényvitaminnak. 

A D-vitamin valójában egy prohormon, mely számos anyagcsere-folyamatban vesz részt, szabályozza a szerotonin, a dopamin, az adrenalin és a noradrenalin hormonok szintjét, támogatja az immunrendszert és még a fogyási folyamatokat is elősegíti.

A legjobb téli D-vitamin-források

Felnőttkorban a National Institutes of Health ajánlása szerint napi 600 IU, vagy 15 mcg bevitele szükséges a D-vitamin szintjének megőrzésére. Vitathatatlan az egészségre gyakorolt hatása, de kutatások szerint még a túlsúly ellen is beválhat.

GettyImages-909886916

Egy 2004-ben végzett kísérlet során kapcsolatot találtak a D-vitamin hiánya és az elhízás között. Azok a résztvevők, akik túlsúllyal küzdöttek, alacsonyabb D-vitamin-szinttel rendelkeztek, ami már akár néhány kiló leadása után növekedésnek indult.

Egy másik átfogó tanulmányban szintén vizsgálták a vitamin hatását a testzsírszázalékra, és azt vették észre a kutatók, hogy azok az alanyok, akik a vizsgálati időszakban odafigyeltek a napi D-vitamin-szükségletükre, átlagosan 3,2 kilogrammal fogytak többet, mint azok, akiknek nem volt megfelelő a szintje.

Elhízást gátló tulajdonságára is felfigyeltek, így a D-vitamin bevitele bizonyítottan elősegítheti a fogyást, de még tovább kutatják a szervezetre gyakorolt hatását. Szerencsére szinten tartására több módszer is létezik.

UV-lámpa használata

A Nap UVB-fényt bocsát ki, ami a bőrön keresztül beindítja D-vitamin-termelést. Az UV-lámpák szintén így sugároznak, de anélkül serkentik a vitamin termelését, hogy az ember kimenne a szabadba. Mindennapos használata előtt érdemes konzultálni kezelőorvossal, mert a bőr melanintartalma és az életkor is befolyásolhatja a hatásosságát. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Étrend-kiegészítők szedése

Szükség lehet akár étrend-kiegészítő formájában pótolni a vitamint. Az emberi szervezet D3-vitamint termel, így érdemes olyan típusúakat keresni, melyek azt tartalmazzák.

A zsírban oldódó vitamin legtöbbször cseppek, olajos kapszulák formájában kapható, de nagyon sok lehetőség közül lehet választani, érdemes kikérni akár a patikus véleményét is. Szakértők 4000 IU-ban maximalizálták a beviteli mennyiséget a túladagolás elkerülése érdekében.

GettyImages-1243289756

Több hal, gomba és tojás fogyasztása

Bizonyos élelmiszerek kiemelkedő D-vitamin-tartalommal bírnak, a naphiányos időszakokban érdemes minél gyakrabban beilleszteni őket az étrendbe. Ilyen a lazac, a tonhal, a szardínia és a tenger gyümölcsei, de a gomba is kitűnő forrása, és a tojás, tejtermékek fogyasztásával is növelhető a szintje.

9 finom étel magas D-vitamin-tartalommal 

A D-vitamin bizonyítottan támogatja a fogyást, érdemes olyan ételeket beiktatni a napi menübe, amik bővelkednek benne.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük