Beindítja a zsírégetést, természetes étvágycsökkentő: így segíti elő a cink a fogyást
A cink áldásos hatásai révén elősegíti a fogyást, beindítja az anyagcserét, és az étvágyat is csökkenti.

GettyImages-1080274908
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A cink a szervezet egyik legfontosabb nyomeleme, ami segít az immunvédelemben, a sebgyógyulásban, és nagyon fontos anyagcsere-folyamatokban játszik szerepet.

Amellett, hogy az egészségmegőrzés tekintetében is fontos odafigyelni a cink bevitelére, még a fogyást is támogathatja áldásos tulajdonságainak hála.

A cink hatása a fogyásra

Beindítja a zsírégetést

Több tanulmányban is bizonyították a cink hatását a testtömegindex, a testsúly és a vérzsírszint csökkentésében. Egy 2019-ben publikált, 40 elhízott személlyel végzett kutatásban két csoportra osztották a résztvevőket, az egyikük naponta 30 milligramm cinket, a másikuk placebó kapott 15 héten át. Ezenkívül az összes alany ugyanolyan étrendet követett. Észrevették, hogy testtömegben, testtömegindexben, csípő- és derékkörfogat csökkentésében is jelentősen jobb eredményt értek el azok, akik cinket kaptak. 

GettyImages-1342237080

Egy korábbi, 2013-ban végzett kísérlet során 60 résztvevőt figyeltek meg egy hónapon keresztül. Szintén két részre osztották őket, az egyikük 30 gramm cinket tartalmazó étrend-kiegészítőt kapott, a másik pedig 30 gramm keményítőt. A testsúlyban és a vérzsírszintben is jelentős különbséget mértek a két csoport között, ami biztató eredmény.

Természetes étvágycsökkentő

Az előbb említett, 2019-ben végzett kutatás során még étvágycsökkentő hatásáról is beszámoltak a kísérletben részt vevők. Kiderült az is, hogy a cink képes redukálni a vércukorszintet, ezzel gátolva, hogy hirtelen szénhidrátéhség, falásroham törjön az emberre.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Segíti az emésztést

A cink a szervezetben közel száz különböző enzim működésében vesz részt, ezek között olyanok is találhatóak, melyek az emésztési folyamatokban játszanak szerepet. Ez a nyomelem elősegíti a tápanyagok felvételét, mivel serkenti az emésztőenzimek termelődését, főleg a fehérjék lebontásában segédkezik, amik az izmoknak szolgálnak alapanyagul.

Serkenti az anyagcserét

Bizonyítottan támogatja a fehérje-, a szénhidrát- és a zsíranyagcserét is, nem csoda, hogy hiánya esetén fáradékonyságot, lomhaságot tapasztalhatnak az érintettek. A pajzsmirigynek szüksége van a zavartalan hormontermeléshez a cinkre, ami szintén alátámasztja, milyen fontos a kiegyensúlyozott metabolizmushoz. A pajzsmirigy alulműködése az anyagcsere lassulását okozza, ami többek között hízáshoz vezet.

GettyImages-1216898452

A férfiak számára naponta 11 milligramm, nőknek 8 milligramm cink fogyasztása javasolt. Túl sok cinket sem szabad bevinni, mert táplálékkiegészítő formájában túl lehet adagolni, melynek tünetei közé tartozik a hányás, hányinger és a görcsök kialakulása. Nemzetközi ajánlások szerint a legfelső határérték felnőtt embereknél maximum 40 milligramm naponta.

10 étel, ami tele van cinkkel

Természetes forrásból jól pótolható, ebben segít a változatos étrend.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük