Heti 2 ezer kalória mínusz: így működik az eat-stop-eat diéta
Időszakos böjtdiéta, ami valóban működik. Ezt mondják róla a kutatók.

diéta-böjt
Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Az 58 éves Tilda Swinton nem öregszik: a közeli fotókon is makulátlan a bőre »

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Böjtdiétákkal mindenki találkozott már. Alig van például, aki ne hallott volna a léböjtkúráról. Ezekről a hirtelen feltámadó trendekről a legtöbben azt gondolják, hogy semmi alapjuk nincs, pedig, ha helyesen végzik, a böjtölés jó és egészséges módja lehet a fogyókúra beindításának.  

A rendszeres, rövid ideig tartó koplalások segíthetnek visszafogni a heti kalóriabevitelt, így nagyban hozzájárulhatnak a fogyáshoz. Korábbi tanulmányok összegzése azt mutatja, hogy 3-12 hónap alatt átlagosan akár 6,8 kilót is lehet fogyni böjtöléssel, úgy, hogy közben semmilyen más módon nem fogyókúrázik az ember, és akár 3-8%-kal is csökkenhet a testzsír aránya.

Eat-stop-eat módszer

Az eat-stop-eat - vagyis egyél-ne-egyél - módszer egyike a fogyókúrás célra is alkalmazható, rövid böjtöknek. Brad Pilon fitneszszakértő tette népszerűvé néhány évvel ezelőtt. A lényege, hogy heti egyszer vagy legfeljebb kétszer a diétázó 24 órán át nem eszik.

pohar-viz-ivas-vizivas-vizfogyasztas

Ez elsőre elég keménynek hangzik, de úgy már kevésbé drasztikusnak, ha hozzátesszük, hogy a koplalás általában egyik ebédidőtől a másik ebédidőig tart, így tulajdonképpen egyik napot sem tölti teljesen étlen az ember. A kávé, a víz és az alkoholmentes innivalók fogyasztása is megengedett a böjtölés ideje alatt.

Aki fogyókúrás céllal kezd a böjtölésbe, annak fontos odafigyelnie, hogy a többi napon rendesen étkezzen, és ne menjen a súlytartáshoz szükséges kalóriaszám alá. A heti egy-két böjtnappal így is 2000-4000 kalóriadeficitet idézhet elő, ami már elegendő a heti fél kilós fogyáshoz.

Ez a koplalási módszer nemcsak a fogyókúrának tesz jót, hanem az egészségnek is. Egy, a The American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent 2007-es tanulmány szerint a váltott napokon folytatott böjtölés csökkentette a szívkoszorúér-megbetegedés kockázatát az állatoknál.

A cikk az ajánló után folytatódik

Minden héten böjtölni nem könnyű, és nehezen illeszthető bele egy átlagos ember mindennapjaiba. A legtöbben pedig egy böjtnap után túlkompenzálnak, és többet esznek, így csak sok odafigyeléssel alkalmazható ez a módszer fogyókúrához, és akkor sem tartósan, hiszen a hosszan tartott böjt fejfájást, idegességet és étkezési rendellenességet okozhat. Cukorbetegnek a módszer kifejezetten ellenjavallt.

Kalóriaégetés mozgással

Nemcsak az energiabevitel visszaszorításával lehet kalóriadeficitet termelni. A mozgás is hatékonyan segíthet a fogyásban. Az alábbi mozgásformák mindegyikéből elég már akár heti két edzés is a havi fél kilós fogyáshoz.

Ezt is szeretjük