Hasról, combról vagy máshonnan akarsz fogyni? Igenis számít, ha célzottan edzel
Az alakformáló edzés nem egészen úgy működik, mint sokan hiszik.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

10 perces intenzív hasizomtorna: leizzasztja a felesleges zsírt »

40 évesen leöregezték, 60 felett újra a márka arca lett a gyönyörű színésznő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Elterjedt tévhit, hogy ha elég felülést csinál valaki, akkor lapos lesz a hasa. Ez azonban nem egészen így működik.

Mivel az emberi test egy nagyon komplex rendszer, ezért a hízás, a fogyás és izmok képzésének folyamatai több tényezővel függnek össze. Ha megérted ezeknek a biológiai hátterét, akkor sokkal hatékonyabban végezheted az alakformálást.

Helyi zsírégetés

Léteznek olyan táplálékok, amelyek fogyasztása tudományos kutatások szerint szorosan összefügg a hason felhalmozott zsírtartalékok kialakulásával, míg mások a statisztikák szerint a karcsúbb derékért felelősek. Amikor azonban a testmozgás hatásáról van szó, nem létezik olyan, hogy helyi zsírégetés.

felules

A szervezet a táplálékból bevitt kalóriákat használja fel az edzés során az izmok mozgatására. Ha ezekből nincsen elég, akkor tartalékokhoz nyúl, és zsírt, vagy rosszabb esetben izmokat bont le. 

Ezt azonban a test nem az edzett területhez legközelebbi zsírpárnák felhasználásából fedezi. Sokkal jellemzőbb, hogy körülbelül egyenletesen vagy az egyéni alkatnak megfelelően egyes területeken indul be a fogyás.   

Ha egy alakformáló edzéssel azt szeretnéd elérni, hogy kisebb legyen a hasad vagy vékonyabb a combod, akkor tehát sajnos rossz, teljesíthetetlen célokat tűztél ki. Megfelelő táplálkozás és edzés mellett azonban mindenhonnan, többek között az általad problémásnak ítélt területről is fogsz fogyni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Alakformálás edzéssel

Miért van akkor mégis értelme az alakformáló, célzott edzéseknek? Ellentétben a zsírégetéssel, az izomépítés nagyon is attól függ, hogy milyen mozgásokat végzel. Amikor erősítő gyakorlatokat csinálsz, akkor az izmokon parányi repedések keletkeznek, melyeket a pihenés ideje alatt a szervezeted kipótol, így fokozatosan növekedni fog a szövet. Az erősebb, nagyobb izmok szebben, feszesebben tartják a bőrt, ezért formásabbnak tűnik az edzett test. Azt azonban fontos tudni, hogy vékonyabb nem lesz ettől sem a comb, sem a derék.

Noha nem felesleges a célzott edzés, még ha kimondottan csak a hasadat vagy a combodat szeretnéd feszesíteni, akkor is ajánlott, hogy más izomcsoportokat is eddz. Ez részben az arányos és szép testfelépítés elérése miatt fontos, részben pedig azért, mert megnöveli az edzés hatékonyságát. Ha egyik nap egy adott testterületet edzel, akkor az egy-két napon keresztül regenerálódni fog, ha ezalatt más izomcsoportokat is megdolgoztatsz, akkor folyamatosan a regenerálódáshoz szükséges pörgésben tartod az anyagcserédet.

Ha viszont a megújuláshoz szükséges szünetet nem hagyod meg, és állandóan csak egy testtájékot edzel, azzal csak a torna hatásosságát csökkented és a sérülések veszélyét növeled.

Kockás has felülésekkel

Megmutatjuk a felülések tíz extrahatékony verzióját. Nem az a lényeg, hogy sokat csinálj belőlük, hanem az, hogy szabályosak legyenek!

Blog.hu ajánló