3 dolog, ami nélkül sosem fogsz lefogyni
Felgyorsítják a súlyvesztést
Íme, három alapvető tápanyagforrás, mely nélkülözhetetlen az egészséges és tartós fogyáshoz.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az örökvidám, jó kedélyű kövér emberről kialakult általános kép ellenére ideje szembenézni a ténnyel: az elhízás életveszélyes. Bár a probléma megoldása magától értetődőnek tűnik - sokan úgy vélik, csak kevesebbet kell enniük -, nem mindegy, hogyan építed fel étrendedet.

Egy pillanatig sem kell azonban koplalnod a fogyás érdekében, hiszen eleget ehetsz a jóllakottság eléréséhez anélkül is, hogy ez túl sok zsír és energia bevitelével járna. Ismerkedj meg néhány igen fontos fogyókúrás étellel, mellyel a diéta nem éhezést, hanem egészséges és kiadós táplálkozást jelent.

A legjobb kalciumforrások: zsírszegény tejtermékek

Kiváló indok lehet a tejivásra, hogy a fehér nedű a legújabb bizonyítékok szerint elősegítheti a sikeres fogyást. Egy amerikai egyetem kutatóinak vizsgálata azt bizonyította, hogy akik tejtermékek fogyasztásával napi 1300-1400 mg kalciumhoz jutottak, azoknál másfél év múltán már kimutathatóan csökkent a zsírszövet mennyisége.

A kalcium karcsúsító hatását annak köszönheti, hogy jelentős szerepet játszik a zsír lebontásában és tárolásában, ugyanis minél több van belőle egy zsírsejtben, annál több zsiradék ég el.

Egy ugyancsak túlsúlyos felnőttek csoportjával végzett kísérlet során naponta háromszor 180 gramm, 1100 mg kalciummal dúsított zsírszegény joghurtot adtak a résztvevőknek, a többiek pedig 400-500 mg kalciumot tartalmazó tejterméket kaptak. Egyúttal mindkét csoport 500 kalóriával csökkentette napi energiabevitelét.

A kísérlet tapasztalatai szerint a több kalciumhoz jutók átlagosan mintegy hat és fél kilót fogytak, míg társaik nem egészen öt kilogrammot. Figyelemreméltó az a tény is, hogy a joghurtevő társaság 81%-kal több súlyfelesleget adott le a hasáról. A kutatások szerint a leghatékonyabb élelmiszernek e szempontból a zsírszegény tejtermékek számítanak.

A kedvező eredmények ellenére a vizsgálatok tovább folynak, de addig is, míg nem születik végleges válasz, napi három adag zsírszegény tejtermék elfogyasztásával hozzájárulhatsz egészséged és karcsúságod megőrzéséhez. Ha nem szereted a tejet, reggelizz sovány sajtos szendvicset, ebédelj tejjel főzött zabkását, uzsonnára pedig egyél natúr joghurtot vagy kefirt.

A zsírégető nassolnivalók: dió- és mandulafélék

A dió- és mandulafélék már rég nem tartoznak a tiltott csemegék közé, hiszen több tanulmány is alátámasztotta, hogy elősegítik a fogyást annak ellenére is, hogy sok bennük a zsiradék. Ezek az egészséges zsírok telítettségérzést okoznak, ami hozzájárul ahhoz a tényhez, hogy a rendszeres dióevők testtömegindexe alacsonyabb, mint azoké, akik nem, vagy alig fogyasztanak olajos magvakat.

Egy kaliforniai klinikán 65 elhízott személy számára 1000 kalória értékű diétát állítottak össze folyékony táplálékokból. A résztvevők egyik felénél ezt 90 g mandulával egészítették ki, a másiknál összetett szénhidrátokban gazdag élelmiszerekkel, például pattogatott kukoricával vagy héjában sült krumplival színesítették az ételeket.

Az energia- és fehérjebevitelük nagyjából egyformának bizonyult, de a mandulás étrend több mint kétszer annyi zsiradékot tartalmazott, túlnyomórészt egyszeresen telített zsírsavak formájában. Fél év elteltével az első csoport tagjainak súlya és BMI-indexe 18, míg a második csoport résztvevőié csak 11%-kal esett vissza.

A magas vércukor- és inzulinszint, továbbá az inzulinrezisztencia ugyan mindenkinél csökkent, de a mandulát fogyasztók esetében a cukorbetegek kevesebb gyógyszerrel is képesek voltak a későbbiekben szabályozni vércukorszintjüket, míg a másik csoportnál ez csak a páciensek felének sikerült. A sikeres fogyókúrához ajánlott napi egy marék diófélét megenned, illetve, ha édes ropogtatnivalóra vágysz, keverd össze a fanyar ízű diót mazsolával vagy más aszalt gyümölccsel.

Az egészséges éhségűzők: salátafélék

Ha látványos fogyásra vágysz, többek között a saláták jelentik számodra a megoldást. A salátafélék és más nyers zöldségek, mint a sárgarépa, a cukkíni vagy a brokkoli energiatartalma figyelmet érdemlően alacsony, viszont bőségesen tartalmaznak vizet és a megfelelő emésztést biztosító élelmi rostokat, tehát tartósan elűzik a kínzó éhséget.

A friss termények fogyasztásának azonban számos más előnye is van. Egy nagyszabású, közel 18 ezer személy bevonásával végzett vizsgálat számadatokkal kimutatta, hogy a rendszeresen salátaféléket fogyasztók szervezetében több C- és E-vitamin, folsav, valamint karotin található, mint a zöldségekre csak ritkán fanyalodókéban, ezek a vegyületek pedig egytől egyig fontosak az általános egészség megőrzéséhez.

A kutatók azt is megállapították, hogy a vegetáriánusok testsúlya átlagosan 3-20%-kal alacsonyabb, mint a húsevőké. Ezt bizonyítja egy orvosi kísérlet is, melyben túlsúlyos nőket kértek meg, hogy térjenek át zsírszegény, vegetáriánus diétára.

Egy részüknek ezen belül megengedték, hogy annyit egyenek, amennyi jólesik. Ők három és fél hónap leforgása alatt átlagosan 5,5 kilót fogytak, szemben a kontrollcsoport 3,5 kilós eredményével. Zavaró felesleged garantált eltüntetéséhez egyél napi öt-hat adag salátafélét vagy egyéb friss, keményítőmentes zöldséget, mellyel kívül-belül megszépítheted magad.

Cikkünk a Reader's Digest Kiadó Terítéken az egészség című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

indiai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Adj le 5 kilót az indiai diétával!

kenyer
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

A zsírbontó Simmons-diéta

Ezt is szeretjük