Stresszes a nap? Az ötujjas légzés egy perc alatt segíthet megnyugodni: mutatjuk, hogyan csináld
Csak a két kéz és néhány pillanat kell hozzá, hogy ez a légzéstechnika elmulassza a stresszt.

GettyImages-1189618227
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Ultranőies, könnyen kezelhető frizurák félhosszú hajból: 7 fazon, aminél nem lesz divatosabb ősszel »

Nem kímélte a robbanás a divatházat: Elie Saab lélegzetelállító ruhákkal tért vissza »

6 sminkeszköz, amivel szépen formázható a ritka, kusza szemöldök: tökéletesítik a fazont és természetes hatást adnak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Akár a munkahelyi terhelés, akár a rossz közlekedés vagy az otthon felhalmozódott teendők okozzák, a stressz sajnos a mindennapok kísérőjévé vált.

Nemcsak mentális terhet jelent, és a hangulatra hat rombolóan, de az egészségre is: számos negatív hatása között említhető, hogy gyengíti az immunrendszert, emésztőszervi panaszokat okozhat, negatív hatással lehet a szexuális életre, és a keringési rendszert is megterheli.

Ötujjas légzőgyakorlat

A feszültségforrásoktól hemzsegő mindennapok könnyebbé tétele és a stressz visszaszorítása érdekében érdemes elsajátítani a következő stresszoldó légzőgyakorlatot.

legzogyakorlat másolata

A gyakorlat nagy előnye, hogy bárhol elvégezhető, csupán a két kéz és néhány perc szükséges hozzá. A mozdulatsor több érzéket is bevon, és igényel némi koncentrációt, ezzel segít átlendülni és megnyugodni.

A feladat egyszerű: nyisd ki a tenyered, és a másik kezed mutatóujjával indulj el a kisujjad külső oldalán felfelé: a képen a feketével pontozott vonalon mutatjuk. Míg az ujjad felfelé halad, lassan lélegezz be. Amikor a hegyéhez értél, kanyarodj le és haladj végig a kisujjad belső felén is. Közben lassan fújd ki a levegőt. Ezután a gyűrűsujj, a középső és a mutató következik. Végül a hüvelykujjad külső oldalára érkezel, és kilégzéssel zársz.

Ezután csináld meg ugyanezt visszafelé, úgy a hüvelykujj külső felétől indulsz: a rózsaszínnel pöttyözött vonallal jelöltük, merre haladj.

A cikk az ajánló után folytatódik

Feszültségoldás természetesen

A Zen illóolaj-keverék relaxáló, harmonizáló illatkombinációjával segíti a napi stressz legyőzését, finom illatának köszönhetően pedig nyugalommal, vidámsággal tölti meg a teret. Ha téged is legyűrnek a feszültséggel teli mindennapok, válaszd ezt a megoldást.

Tudj meg róla többet!

Promóció

Ha van kedved, ismételd meg a gyakorlatot a másik kezeddel is. Koncentrálj a légzésedre, és igyekezz minden mást kizárni, ami körülötted van: ezeket a perceket próbáld csak a megnyugvásra szánni. 

Miért működhet a módszer?

Abban a néhány percben, míg az ember kétszer végigsimítja az ujjakat a két kezén, és eközben a légzésére koncentrál, az agy párhuzamosan több feladatot kap, így az ember egyszerűen megfeledkezik stressz forrásáról. Ez segíthet abban, hogy összeszedettebben és higgadtabban, kusza gondolatoktól mentesülve folytathassa a napot, könnyebben megtalálja a megoldást az adott problémára, vagy egyszerűen újult erővel vészelhesse át a kritikus helyzetet.

Stresszoldó jóga

Napközben a légzőgyakorlat, otthon a jóga segíthet stresszmentes maradni: ezek a gyakorlatok a kezdőknek sem lesznek nehezek.

Ezt is szeretjük