Felpörgeti az anyagcserét, bontja a zsírt és csökkenti az éhséget: így fogyaszd a zöld kávét a diéta alatt

Tanulmányok is igazolják a zöld kávé fogyókúrás hatékonyságát.

GettyImages-810965558
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Napjaink egyik legnépszerűbb itala a kávé, amit sokan a benne található koffein miatt isznak, hiszen segít a reggeli ébredezésben, és gyorsan felélénkíti az embert.

A kávé áldásos hatásait a fogyókúra során is kihasználhatod. Abban a pillanatban, hogy megiszol egy erős feketét, a szervezetedbe jutó koffein hatékonyan stimulálja a hasnyálmirigyben termelődő lipáz nevű enzimet, ami a zsírok bontásában játszik fontos szerepet. Ugyanakkor a kávéban található serkentő vegyületeknek hála az anyagcsere rögtön beindul, vízhajtó hatása révén pedig a szervezet is könnyebben megszabadul a felgyülemlett víztől.

Hogyan fogyaszt a zöld kávé?

A zöld kávé abban különbözik a feketétől, hogy nem pörkölik meg, azaz nyers kávébabokból készítik. A benne található klorogénsav - ami pörkölés során elveszne - erős antioxidáns hatása miatt nem csak a szabad gyökökkel képes szembeszállni, de segíti mind a szénhidrát-, mind pedig a zsíranyagcserét, illetve javítja az adiponektin nevű, zsírégetést segítő hormon funkcióját is.

GettyImages-683316868

A zöld kávéban található klorogénsav gátolja a vastagbélben a glükóz felszívódását is, ami rákényszeríti a testet, hogy a cukor helyett a zsírból nyerjen energiát, és ne a szénhidrátokból, ezzel pedig beindítja a zsírbontást.

Tanulmányok is igazolják a zöld kávé fogyókúrás hatékonyságát. Egy 2007-es tanulmány szerint túlsúlyos embereken végeztek kísérleteket három hónapon keresztül. A résztvevők mindennap 11 grammból készült zöld kávét fogyasztottak, míg a kontrollcsoport ugyanennyi fekete kávét. A zöld kávét fogyasztók a 12. hét végére átlagosan 5,4 kilótól szabadultak meg a kontrollcsoporttal szemben, akik átlagban csupán 1,7 kilót fogytak.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Egy másik, 2006-ban megjelent tanulmány szerint a zöld kávébab képes csökkenteni a testzsír mennyiségét. Egereken végzett kísérletek során 14 napig klorogénsavat tartalmazó étrenddel táplálták őket, és mérték a máj triglicerid- - a táplálkozás során felvett zsírok alkotóelemei - szintjét. Megállapították, hogy az egereknél a zöld kávébab fogyasztásának hatására csökkent a zsigeri zsírtartalom és a testtömeg.

Hogyan fogyaszd a zöld kávét?

Akármennyire is gátolja a zöld kávé a zsírok és szénhidrátok felszívódását, és aktivizálja az anyagcserét, jobb, ha nem cukorral fogyasztod, helyette használj valamilyen édesítőt, például sztíviát. Érdemes őrölt vagy pörkölt kávét fogyasztani, az instant kávéporokat jobb, ha kerülöd, mivel ezek hozzáadott cukrot tartalmaznak.

GettyImages-864704784

A mennyiségre zöld kávé esetében is érdemes figyelni: 2-3 adagnál semmiképpen se lépd túl a napi fogyasztást, lefekvés előtt négy órával pedig már nem ajánlott inni belőle.

Akinek magas a vérnyomása, epebeteg, vagy esetleg szívbetegségben szenved, fogyasszon inkább koffeinmentes változatot.

Fogyókúrás italok házilag

Már két összetevőből - egy fűszerből és egy zöldségből vagy gyümölcsből - alkothatsz házi fogyókúrás italt. Mutatunk pár receptet hozzá!

A legerősebb fogyókúrás vizek 2 hozzávalóból: beindítják a zsírégetést

Nézegess képeket!

Elolvasom

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük