Miért olyan egészséges a zab? Jó tápanyaggal párosítva csodát tesz az emésztéssel
Ha jól kombinálod a zabot, serkenti az emésztést, és a vércukorszintet sem dobja meg.

zab
Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Csodát tesz a kiszáradt bőrrel, ha naponta ezt iszod: pillanatok alatt felfrissülsz tőle »

6 híres nő, aki az életben sokkal szebb, mint a retusált címlapokon »

Nőies, csábító illatok a téli szezonra: parfümkörkép újdonságokkal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zabpehely méltán kedvelt alapanyaga a reggeliknek. Változatosan elkészíthető, amellett pedig, hogy tele van rosttal, kiváló forrása a kalciumnak, a káliumnak, a magnéziumnak, a foszfornak és a szelénnek, sőt, vasat és mangánt is tartalmaz.

A zab hosszú időre biztosít telítettséget, nem dobja meg hirtelen és jelentősen a vércukorszintet, bizonyítottan csökkenti a koleszterinszintet, rosttartalmának köszönhetően serkenti az emésztőszervrendszert, és védi a bélfalat is.

Stabilan tartja a vércukorszintet

A gabonakorpában, így a zabban is megtalálható béta-glükán segít megakadályozni a vércukorszint ingadozását, ami segítséget jelenthet a 2-es típusú cukorbetegségben érintettek számára is.

Nekik javasolt havonta két napot tartani, amikor a háromszori étkezés mindegyike legalább 50 gramm zabot tartalmaz - akár sósan, zöldségekkel, akár gyümölcsökkel párosítva.

Emésztésserkentő zab

A béta-glükán az emésztőszerveket is védi, megköti az epesavat, csökkenti a koleszterinszintet a kutatások szerint. A gabonaféle a rizshez hasonlóan jó energiaforrás, 100 grammonként 332 kalóriát tartalmaz, de lassan szívódik fel, így hosszabb időre biztosít telítettségérzetet.

Ideális adag egy étkezés alatt 40-50 gramm, ami körülbelül 150-180 kalóriát tartalmaz. A zab azonban nem tartalmaz elegendő zsírt és fehérjét, ami elengedhetetlen a megfelelő anyagcseréhez, ezért jól kell párosítani.

A cikk az ajánló után folytatódik

Fehérje és zab

A zabpehely és a zabliszt sós fogásokhoz is felhasználható, fehérjében gazdag alapanyagokkal kombinálva. A szervezet számára igazán hasznos a zab tejjel, túróval, ricottával vagy joghurttal együtt fogyasztva, akár sósan, zöldségekkel együtt is. A zabpehely alapja lehet a vegetáriánus hamburgerfasírtnak, de mártást, salátákat és levest is gazdagíthat.

A zab vastartalmát pedig akkor tudja leginkább hasznosítani a szervezet, ha a zabpelyhet C-vitamin-tartalmú alapanyagokkal egészíted ki: friss naranccsal, almával, kivivel, piros bogyós gyümölcsökkel vagy gyümölcslével kísérve finom és tápanyagban gazdag étel készülhet. Vashiány esetén a zabkásához tehéntej helyett kókusztej javasolt.

(Fotók: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük