Ezekre a vitaminokra van különösen szükség nyáron: te szeded őket?
A szervezet szükségleteire másként kell tekinteni nyáron, mint ahogy azt a legtöbben hiszik.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Ezek az alapszínek legyenek ott a szekrényedben! Mindent egyszerűbbé tesznek »

Széles a csípője, és mer öltözködni: szuper divattippek egy plus size modelltől »

Ez a minta még a kockásnál is divatosabb lesz tavasszal: így viseld! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Még mindig sokan gondolják azt, hogy vitaminpótlásra a szervezetnek kizárólag télen van szüksége, hiszen egyedül az immunrendszer támogatásában, a megfázásos betegségek megelőzésében van szerepük.

Ez az egyik legnagyobb tévhit a vitaminokkal kapcsolatban. Ugyanis a vitaminok többsége nem közvetlenül az immunrendszert támogatja, hanem a szervezet egészséges működésének nélkülözhetetlen részei, emelte ki a Scitec Nutrition szakértője, Szász Máté biológus.

Vitamin kell az anyagcseréhez is

A legtöbb vitamin valamilyen anyagcserében közreműködő enzim alkotóeleme, úgynevezett kofaktora. A legismertebb vitamin kétségkívül a C-vitamin, melyről a legtöbben azt hiszik, hogy csak a betegségek megelőzésében és a megfázás kezelésében van szerepe.

A C-vitamin anyagcsere-folyamatokban részt vevő enzimek alkotóeleme, vagyis hiányában ezek a folyamatok nem valósulnak meg. Ilyen például a kollagéntermelés, aminek a bőr a feszességét köszönheti, de C-vitamin-tartalmú készítmények a napégés kezelésében is segítenek.

A D-vitamin a gének működésére is hat

A D-vitaminról köztudott, hogy télen pótolni kell, mivel nem jut elég napfényhez a szervezet. Az emberek úgy gondolják, hogy nyáron a sok napsütés miatt elég termelődik magától is. Egy városban lakó, átlagos munkaidőben dolgozó ember valószínűleg nagyon kevés időt tölt a napon. Egy ausztrál kutatás szerint még a napsütéses tengerparti városok dolgozói is sok esetben szorulnak D-vitamin-pótlásra. Pedig ez a vitamin több mint kétszáz emberi gén működésére van hatással.

A legtöbb vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet érdemes megpróbálni természetesen pótolni. Így van ez a C-vitaminnal is. 

Az enzimekre nyáron nagyobb szükség van

Nyáron sokkal aktívabb mindenki, mint télen, és az izomrostok gyorsabban használják fel az energiát. Ezért intenzívebb regenerációra van szükség, amihez elengedhetetlenek az enzimek, amelyek nem léteznek vitaminok nélkül. A megfelelő vitaminmennyiséget nehéz bevinni a szervezetbe, ilyenkor segítenek a jól megválasztott étrend-kiegészítők. Aktív életmód mellett nem szabad megfeledkezni a fehérjebevitelről sem.

Fehérje- és ásványianyag-pótlás is kell

Mivel a mindennapi táplálkozással nehéz fedezni a szervezet megnövekedett fehérjeigényét, jó minőségű fehérjeporokkal, proteinturmixokkal érdemes kiegészíteni a szükséges mennyiséget. A mozgás hatására intenzívebb az izomrostok működése, ilyenkor megemelkedik a verejtékezés mértéke is. A nyári melegben óránként több liter verejtéket is kiizzad a szervezet, ezzel jelentős mennyiségű nátriumot, káliumot, magnéziumot, cinket és egyéb nyomelemet veszít.

A kiegyensúlyozott, változatos táplálkozás mellett is érdemes olyan táplálékkiegészítőket választani, amelyek tartalmaznak minden fontos vitamint és ásványi anyagot, amelyekre a nyári megemelkedett igény esetén szüksége van a szervezetnek.

Blog.hu ajánló