Mennyit ülsz naponta? Mutatjuk, mekkora esélyed van egy súlyos betegségre
Kelj fel a székből most! Egy újabb okot találtak rá a kutatók.

Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Ide soha ne kend a levendulaolajat, hiába ajánlják – Máshol viszont csodaszer »

3 mítosz a házasságról, aminek semmi alapja, mégis sokan erre építenek »

A szőke színésznő igazi klasszikus szépség: Margot Robbie-ról dögös fotók készültek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tudjuk, hogy a mozgásszegény életmód közvetlen kapcsolatban áll a keringési rendszert érintő betegségekkel, az aranyérrel, a túlsúly kialakulásával és még számos más betegséggel.

Az azonban kevésbé nyilvánvaló, hogy a zsírmáj - amelyet legtöbben a túlzott alkoholfogyasztással hoznak összefüggésbe - kialakulásban is szerepet játszik.

Napi 10 órát töltesz ülve?

Nemrégiben jelent meg az a tudományos kutatás a Journal of Hepatology című szakmai folyóiratban, melynek eredményei szerint az, aki napi 10 órát vagy annál többet ül, 9%-kal nagyobb valószínűséggel számíthat nem alkoholeredetű zsírmáj kialakulására - azokhoz képest, akik 5 óránál kevesebb időt töltenek ülve.

A kutatás során összesen 140 ezer embert vizsgáltak, és arra jutottak, hogy természetesen az ülő életmódtól függetlenül a rendszeres sport is sokat számít: a fizikai aktivitás 20%-kal csökkenti a betegség kialakulásának rizikóját.

- Az emberi testet mozgásra tervezték, nem csoda tehát, hogy az inaktivitásnak közvetlen élettani hatásai mutathatóak ki - mondta Michael Trenner, a Newcastle-i Egyetem professzora.

Ezt is szeretjük