Félmillió európai hal bele évente! Nem a cigi, és nem is az alkohol
Gondolnád, hogy több mint 80 milliárd euróba kerül az európai gazdaságnak az ilyen életmód?

Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

Ami neked felesleges, másnak érték: így lehet jól jótékonykodni

beauty and style

Pofonegyszerűen növelheted a krémek hatékonyságát: 5 tipp, ami javítja a felszívódást »

5 klasszikus ruhadarab, amit Greta Garbo hozott divatba: még a férfiruhákat is nőiessé tette »

Furán tette fel a műszempillát, gyönyörű mandulavágású szemeket kapott: a sminkesek is gyakran bevetik ezt az egyszerű trükköt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki tisztában van azzal, hogy az egészségtelen táplálkozás, valamint az olyan káros szenvedélyek, mint a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás, komoly egészségkárosító hatással bírnak.

Az már jóval kevesebb ember számára világos, hogy az inaktív életmód is hasonló veszélyeket rejthet magában: nemcsak mozgásszervi panaszokat okoz, hanem az egész szervezet működésére negatív hatással van.

Félmillió európai hal bele évente!

Egy, az angol Centre for Economics and Business Research által közzétett tanulmány rávilágít, hogy minden negyedik európai felnőtt fizikailag inaktív, illetve évente félmillió európai hal bele a mozgásszegény életmódba. A mozgáshiány ugyanis szoros összefüggésben áll olyan betegségek kialakulásával, mint a keringési rendszert érintő problémák, a kettes típusú cukorbetegség, illetve az emlő- és a vastagbélrák.

Veszélyesebb, mint dohányzás, drágább, mint a rák

A kutatás szerint az inaktív életmód nagyobb egészségügyi kockázatot jelent, mint a dohányzás. Ha pedig összevetjük a fizikai inaktivitás egészségügyi költségeit a rák elleni gyógyszereket fedező kiadásokkal, azt mondhatjuk, hogy a mozgásszegény életmód káros következményei mintegy 5 milliárddal több euróba - több mint 80 milliárdba - kerülnek az európai gazdaságnak.

A WHO ajánlása

Az Egészségügyi Világszervezet heti legalább két óra sportot javasol, ami napokra lebontva mindössze 20 percet jelent. Már így is jelentősen csökkenheted az egészségügyi kockázatokat, ráadásul ennyi mozgás viszonylag egyszerűen bele is sűríthető a napodba: például egy tízperces reggeli jóga,
délután megteheted, hogy egy megállóval előbb szállsz le a buszról, és sétálsz hazáig, lift helyett pedig a lépcsőt választod.

Persze ez csak a kezdet: ha sikerült egy kicsivel több mozgást vinned a hétköznapjaidba, ne állj meg itt, válassz magadnak valamilyen szimpatikus mozgásformát, amelyet legalább heti rendszerességgel végezhetsz. Mindegy, hogy jógára, pilatesre, aerobikra, úszásra, tornatermi edzésre vagy éppen kocogásra esik a választásod, a lényeg, hogy örömmel csináld.

Ezt is szeretjük