Óránként 22 perccel rövidíti meg az életed a hétköznapi tevékenység
Te is naponta csinálod?
Nem a dohányzásról lesz szó a cikkben, ez megígérhetjük.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Ez a világ legtermészetesebb kollagénes fátyolmaszkja: készen kapod a tojáshéjból »

Így fond be a hajad idén: 3 trend, ami nagyon erős lesz tavasszal »

2 mozgásforma, ami nemcsak fogyaszt, hanem fiatalít is »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészségügyi statisztikák alapján egyre inkább úgy tűnik, az ülő életmód lesz az új dohányzás - vagyis az a veszélyes tevékenység, ami károsabb, mint korábban hittük.

Egy 14 éven át tartó amerikai kutatás szerint akár kétszer olyan veszélyes lehet, mint a dohányzás. A kérdés csak az, mit is kezdhetsz ezzel az információval, ha mozgásszegény életet élsz, ülőmunkát végzel.

Veszélyesebb az ülő életmód, mint hittük

Az ülő életmód következtében kialakuló elhízásjárvány messze nem esztétikai problémát jelent. Egy 14 éven át tartó, 123 ezer részvételével készült amerikai nyomkövetéses vizsgálat eredménye arra mutatott rá, hogy az ülő életmód jelentős mértékben növeli az idő előtti elhalálozás kockázatát.

A szakértők szerint azoknak a vizsgálati alanyoknak, akik több mint napi hat órát ültek, 40%-kal megnőtt az esélyük a 15 éven belüli elhalálozásra - azokkal a résztvevőkkel összevetve, akik napi három óránál kevesebbet ültek.

Óránként 22 perccel rövidíti meg az életed?

Egy, az ausztrál Queenslandi Egyetemen végzett kutatás pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy míg egy szál cigaretta 11 percet vesz el az életedből, addig egy ülve töltött óra 22 perc mínuszt jelent. Természetesen ezt a hátrányt csökkentheted, ha valamilyen aktív szabadidős tevékenységet választasz magadnak az esti tévénézés helyett.

Ellensúlyozd az ülőmunka hatásait!

Nagyot sóhajthatsz most, ha ülőmunkát végzel, és joggal teszed fel a kérdést, hogy jó, de akkor most módosíts pályát? A legjobb választás kétségkívül az, ha mozgalmasabb munka után nézel, ám ha nem vágysz ilyen drasztikus váltásra, akkor is van pár javaslatunk.

Minden órában kelj fel!

Fontos, hogy ne ülj egyhuzamban több órát! Nemcsak a hátad, derekad fog megfájdulni, de az ülés nem tesz jót a zsigeri szervek vérkeringésének sem, emésztési problémákhoz, kisebb, szervezeten belüli gyulladásokhoz vezethet - amelyekből akár daganat is kialakulhat.

Ha monitor előtt dolgozol, törvény által előírt jogod van hozzá, hogy óránként tíz perc szünetet tarts, amikor pihentetheted a szemed és kinyújtóztathatod a tagjaidat. Ha nem élsz ezzel a lehetőséggel, többek között olyan betegségekkel számolhatsz, mint az aranyér, a keringési rendellenességek.

Az alábbi videóban dr. Bán Marianna orvos-természetgyógyász mondja el, hogy még mit tehetsz az ülőmunka okozta betegségek megelőzés érdekében.

Munka után már ne ülj!

Miután nyolc-tíz órát töltöttél ülve, már igazán felesleges a buszon is helyet foglalnod, illetve az esti órákat tévénézéssel múlatnod. Végezz valamilyen aktívabb tevékenységet, válassz olyan mozgásformát, amit szívesen és rendszeresen űzhetsz - legalább heti három-négy alkalommal.

Blog.hu ajánló