Mennyit kell aludni egy nap? Korai halált is okozhat, ha valaki nem tartja be
Ha ennél többet alszol, komoly kockázattal kell számolnod.

nagykep?cikkid=165002&kep=alvas-lany1-lead
Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Így viseld a sárgát tavasszal: ezekkel a színekkel mutat a legjobban »

Jennifer Lawrence friss fotói igazán ütősek: a 28 éves színésznő vagányabb, mint valaha »

Ide soha ne kend a levendulaolajat, hiába ajánlják – Máshol viszont csodaszer »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az alvás a legjobb orvosság, a sok pihenés fél egészség, nem utolsósorban pedig a hosszú élet titka - szinte naponta hallani hasonló bölcsességeket, melyek igazságtartalmát nehéz lenne megkérdőjelezni, ugyanakkor fontos leszögezni, hogy az alvásidő tekintetében a túl sok éppen olyan káros lehet, mint a túl kevés, legalábbis egy ausztrál kutatás meggyőző eredményei szerint.

A Sydney-i Egyetemen végzett 45 and Up Study elnevezésű kutatás - az Ausztrália legnagyobb kaliberű, hasonló jellegű kutatásának számító projekt az életkor előrehaladtával folyamatosan vizsgálja az egészségügyi állapotot - szerint éppúgy, ahogy a napi hét óránál kevesebb, a kilenc óránál több alvás is kifejezetten káros lehet, olyannyira, hogy akár korai halált is okozhat.

Miért káros a túl sok alvás?

A több mint 230 ezer résztvevő közreműködésével zajló kutatás során többek között a különféle életmódbeli szokások és a fizikai állapot, illetve a különféle betegségek kapcsolatát vizsgálták, igencsak széleskörűen.

Ennek során pedig arra a megállapításra jutottak, hogy a napi kilenc óránál több alvás önmagában is káros, halálos, hármas kombinációt alkot azonban azzal, ha valaki hét óránál többet ül egy nap, illetve kevesebb mint 150 perc testmozgást végez egy héten.

A kockázatot külön-külön is az inaktív életmód jelenti, együttesen azonban a kutatók szerint éppúgy közvetett életveszélyt jelentenek, mint például az egészségtelen táplálkozás.

Dr. Melody Ding, az erről szóló tanulmány szerzője szerint a hármas kombináció megléte esetén a korai halál kockázata akár négyszerese is lehet annak, mint amilyen mértékben ez olyan embert fenyegethet, akinél egyik tényező sem áll fenn.

Az ideális alvásidő napi hét-nyolc óra, a mennyiség mellett azonban a minőségre is érdemes törekedni, ennek hiányában ugyanis hiába kielégítő előbbi tényező, ugyanúgy komoly problémák megjelenésére lehet számítani.

Ezt csináld lefekvés előtt az ágyban!

Csak öt perc, de később nem ébredsz fel éjszaka: nézd meg az alábbi cikket, próbáld ki, és nem lesz többé nehéz az elalvás.

Ezt is szeretjük