Szépülj, szexelj többet, előzd meg a rákot!
Húsok az egészségedért
Nem biztos, hogy az állati eredetű táplálékok kiiktatása a lehető legjobb választás számodra. Nézd meg, miért!

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Csak 18 éves, de ő készíti a legszebb nyári ékszereket - Képek »

8 frizura, amihez csak egy hajsütő kell: ezerszer dúsabb és nőiesebb így a bob fazon »

Egy borotvareklám, amelyben tényleg szőrösek a nők - Ezen nem kellene meglepődnünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt években mind több táplálkozási szakértő hangsúlyozza a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásának fontosságát. A növényi eredetű táplálékok valóban fontos vitaminforrások, és helyesen teszed, ha különösen tavasztól őszig minél több idénygyümölcsöt és zöldséget fogyasztasz.

Ez azonban nem jelenti, hogy a húsféléknek ne lenne számtalan, egészségügyi szempontból áldásos hatása. Mérsékelt fogyasztásuk széppé teszi a bőrt, növeli a libidódat, de akár a rákmegelőzés szempontjából is hasznos élelmiszerek lehetnek.

Mit tudnak a húsfélék?

A fehérjék biztos forrásai

A húsfélék a szervezet számára nélkülözhetetlen fehérjebevitelt biztosítják. A fehérjékre szükség van a sejtek regenerálódási folyamataihoz, valamint a növekedéshez. A húsokkal, hallal a szervezet hozzájut azokhoz az esszenciális aminosavakhoz, melyeket önmaga képtelen előállítani.

Mivel azonban a testnek viszonylag kis mennyiségű fehérjére van szüksége, elegendő, ha ezek az élelmiszerek a napi étrended mindössze 10%-át teszik ki. A javasolt napi fehérjebevitel férfiak esetében 55 gramm, nőknél 45 gramm. Hét és tíz év közötti gyermekek számára napi 28 gramm is elegendő.

A zsírok egészségügyi hatásai

A húsok, szárnyasok és halak ásványi anyagokban és B-vitaminokban is gazdagok. Emellett tartalmaznak zsírokat. A modern állattartás eredményeképpen ma könnyebben juthatsz sovány húsokhoz, de a húsipari termékek, a kolbászok és pástétomok zsírban gazdag készítmények. A szárnyasok fehér húsa zsírszegény, a sötétebb húsokban azonban már jóval több zsír található.

A zsíros húsú halak - lazac, szardínia, hering, makréla - omega-3 zsírsavakat tartalmaznak, melyek segítenek a szívbetegségek vagy akár a rák megelőzésében is. Ezek a halak D-vitaminban is gazdagok, ami csak kevés élelmiszerben található meg jelentős mennyiségben. A halak húsa tartalmazza az egészséges idegrendszer szempontjából nélkülözhetetlen B12-vitamint, valamit a pajzsmirigy számára szükséges jódot is.

Szépülj B-vitaminokkal!

A B-vitaminok közül elsősorban a B12-vitamin nélkülözhetetlen a sejtek osztódásához és növekedéséhez. Ennek következtében elengedhetetlen a bőrmegújuláshoz - vagyis a bőr legfelső, elhalt rétegének pótlásához. A B12-vitamin nagy mennyiségben fordul elő az állati eredetű fehérjékben: egyetlen adag fehér hússal kielégítheted egész napi igényedet. Mivel a fehér húsok zsírtartalma alacsonyabb, nem kell aggódnod a pattanások miatt.

Szex és cink

A cink nem csupán az immunrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen. Az ásványi anyagra a szervezet egész sejtállományának szüksége van. Nagyobb koncentrációban van jelen az izmokban, a bőrben, valamint a prosztatában. A vegyület jótékony hatással van a szexuális életre. Tudományos kutatások támasztották alá, hogy hiányában a férfiaknál mérséklődik a hímivarsejtek termelődése, míg nőknél a nemi vágy csökkenése figyelhető meg. A cink elsősorban a fehérjében gazdag élelmiszerekben lelhető fel. Ilyen a disznóhús, a marhahús, a szárnyasok, a tenger gyümölcsei - különösen a kagyló. Ha tehát szeretnéd növelni a libidódat, ne feledkezz meg az állati eredetű táplálékokról!

Rákmegelőzés - omega-3 zsírsavakkal

Szakértők szerint napi 140 grammnál nagyobb mennyiségű vörös hús fogyasztása növeli bizonyos rosszindulatú daganatos betegségek kialakulásának valószínűségét. Ha tehát követni szeretnéd a táplálkozási szakemberek javaslatait, legfeljebb heti két alkalommal fogyassz vörös húsokat!

Szemben a vörös húsokkal, a zsíros húsú halak hatékonyan védenek a rákkal szemben. A bennük található omega-3 zsírsavak megakadályozzák a rákos sejtek rendellenes burjánzását, másfelől gyulladáscsökkentő hatással is bírnak. Már heti néhány gramm omega-3 zsírsav is csökkenti a mellrák vagy éppen a különféle emésztőrendszeri daganatok kialakulásának kockázatát.

Cikkünk a Reader's Digest Útmutató az egészséges élethez című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük