Ezeket edd stressz és szorongás ellen!
A leghatásosabb ételek
Előzd meg a pszichés problémák és betegségek kialakulását! Edd magad vidámra!

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Ez a legjobb téli manikűr a pihe-puha kötött pulóverekhez »

Cuki lábmelegítő csizma otthonra, kötött pulóverből »

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán neked is a mindennapjaid részét képezi a stressz és a szorongás. Sajnos nehéz megúszni nélkülük a hétköznapok rohanását. Bár a szorongás és a stresszreakció különböző jellegű érzelmi állapot, mindkettő a veszélyre vagy a kellemetlen helyzetekre adott normális reakció.

Az ember őseitől örökölt túlélési ösztönének alapvető megnyilvánulási formája a stresszreakció, ami nem más, mint automatikus védekezőmechanizmus. Ennek pedig része lehet a szorongás is. Nem mindegy azonban, hogy milyen gyakran éled meg ezeket a lelkiállapotokat – súlyosságuktól függően ugyanis veszélyeztethetik az egészségedet.

A szorongás tünetei

  • Túlérzékenység, ingerlékenység.
  • Izomfeszültség.
  • Idegesség, álmatlanság.
  • Szívdobogásérzés.
  • Túlzott aggodalom.
  • Félelem, pesszimizmus.

Mitől alakul ki?

Képtelenség lenne röviden felsorolni a szorongás kiváltó okait, illetve a stressz típusait. Talán elegendő megemlíteni a párkapcsolati problémákat, az állásváltoztatást, az anyagi gondokat, a hormonális változásokat vagy éppen a dohányzásról való leszokást. Ezek mindegyike előidézheti a stressz kialakulását.

Mit egyél a stressz ellen?

A szénhidrátok jótékony hatásai

A legtöbb hangulatjavító ételben megtalálható összetett szénhidrátok védelmet nyújtanak a szorongás és a stressz ellen. Ezek serkentik a triptofán felszívódását.

A triptofán nevű aminosav azért fontos pszichés egészséged szempontjából, mert elősegíti a szerotonin – ingerületátvivő anyag – termelését, amely segít ellazulni és megnyugodni. Összetett szénhidrátokban gazdag élelmiszer a bab, a burgonya, a rizs, valamint a teljes kiőrlésű gabonafélék. A legtöbb triptofánt a banánból, a borsóból, a szárnyashúsból, valamint a tejtermékekből tudja felvenni a szervezeted.

Kalcium és magnézium

Mivel a szorongás, a stressz gyakran ideg- és izomfeszültséggel jár, a kalciumot és a magnéziumot tartalmazó ételek fogyasztása jó hatással lehet a probléma leküzdésére. Ezek az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az idegsejtek közötti ingerületátvitelhez és az izmok összehúzódásához. Fogyassz sok brokkolit, fügét, leveles zöldséget és tejterméket – mindegyikük gazdag kalciumforrás. A magnéziumot pedig az avokádóból, a búzacsírából vagy a napraforgómagból tudja legkönnyebben felvenni a szervezeted.

A B6-vitamin szerepe

A B-vitaminok segítik a szénhidrátok energiává alakítását, az idegrendszer tökéletes működését, valamint megakadályozzák a vércukorszint ingadozását.

Mindezek pedig igen hasznosak szorongásos és stresszes állapotban. Különösen a B6-vitamin játszik jelentős szerepet a hangulatjavító agyi vegyületek, a szerotonin, a dopamin és a melatonin termelésében. A legbiztosabb B6-vitamin-források közé tartozik a banán, a burgonya és a lazac.

C-vitamin és cink

A C-vitamin- és cinktartalmú táplálékok fogyasztása segíti az immunrendszer megfelelő működését. Ha szervezeted védekezőképessége megfelelő, jóval kisebb eséllyel kaphatsz el különféle fertőzéseket. A betegségek megelőzésével pedig kiküszöbölhetsz egy újabb stressz-faktort. Fogyassz sok citrusfélét, lencsét, diót, mandulát, mogyorót.

A vegetáriánus étrend előnyei

Tudományos kísérletek során összefüggést mutattak ki a vegetáriánus étrend, valamint a csökkent szorongás és depresszió között. Egy kutatás során negyven vegetáriánus és negyven vegyes étrenden élő embert hasonlítottak össze. A tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy a vegetáriánusok között lényegesen kevesebb volt a szorongó és a depressziós, mint a másik csoportban. Mindezt annak tulajdonították, hogy a vegetáriánus étrend több antioxidáns tartalmaz, mint a hagyományos.

Cikkünk az Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Egyre több táplálkozási szakértő vallja, hogy bizonyos ételek jó hatással vannak az emberi szervezetre. Ez a kiadvány megmutatja, hogyan fogyaszd a mindennapi élelmiszereket - nemcsak a gyümölcsöket, zöldségeket és a halakat, hanem a húsokat és még a pompás desszerteket is -, hogy a gyakori egészségügyi problémákat kezeld, vagy éppen megelőzd.

Kiadja a Reader's Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg »

OLVASD EL EZT IS!

no szomor
  • menstruáció
  • női egészség

A menstruációs panaszok lelki háttere

Blog.hu ajánló