Rendbe teszi a bélflórát, erősíti az immunrendszert: 8 probiotikus étel, amit gyakrabban kellene fogyasztani
Ezek a probiotikus ételek rendbe teszik az emésztésedet.

probiotikus-etelek
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

A 10 másodperces trükk, ami hihetetlenül megkönnyíti a sminklemosást: te is ki akarod majd próbálni »

Klasszikus, nőies öltözékek, amiknek mindig lesz helye a téli divatban: egyszerűek, de csinosak »

Az 51 éves Jennifer Lopez ünnepi szettjét érdemes eltenni az ötletek közé: végre, nem csak a flitter kerül elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bélrendszer kiegyensúlyozott működése hatással van az egész szervezet, a teljes emésztőrendszer egészségére, és a bélrendszer akkor működik a legoptimálisabban, ha a bélflóra baktériumait jól tartják.

A bélflórát 100 billió bélbaktérium alkotja, és  befolyással vannak arra is, hogy az ember mennyit és mikor eszik, és, hogy az elfogyasztott táplálékból hogyan szívódnak fel a tápanyagok. Minél sokszínűbb a mikrobiom, vagyis a bélrendszer baktériumainak életközössége, annál egészségesebb valaki. És természetesen fordíva is igaz.

Probiotikus ételek

A bélflóra baktériumainak sokszínűségéről kétféle ételtípussal lehet gondoskodni. A prebiotikus ételek olyan tápanyagokat juttatnak a belekbe, melyek táplálják a jótékony baktériumokat, a probiotikus ételek pedig új baktériumokat juttatnak a belekbe, melyek növelik a mikrobiom gazdagságát.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük