A 3 legjobb öregedésgátló gyümölcs: érdemes minél többet enni belőlük
Segíthetnek az egészséged megőrzésében és abban is, hogy minél jobban érezd magad a bőrödben.

reggeli
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bár az idő múlását természetesen nem lehet megállítani, az ember sokat tehet azért, hogy a lehetőségeihez mérten energikusabbnak és fiatalosabbnak érezze magát, mindez pedig a megjelenésében, kisugárzásában is visszaköszönhet.  

Csodaszerek nincsenek, de a rendszeres testmozgás és a kiegyensúlyozott táplálkozás segít az egészség megőrzésében, az idősebb korban jelentkező krónikus betegségek megelőzésében. Amennyiben törekszel rá, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyassz, a szervezeted meghálálja majd a törődést.

Öregedésgátló gyümölcsök

Egy 2021-es kutatás szerint a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelheti az élettartamot. A tudósok úgy találták, hogy napi legalább öt adag zöldség és gyümölcs esetén 12 százalékkal alacsonyabb a kockázata a szív- és érrendszeri betegségek, 10 százalékkal alacsonyabb a rák, illetve 35 százalékkal kisebb a légúti betegség miatt bekövetkező halálozásnak. 

A gyümölcsök bővelkednek az értékes hatóanyagokban, rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, antioxidáns hatású növényi vegyületekben. Magas víztartalmuk miatt a folyadékbevitelhez is hozzájárulhatnak, ráadásul az édes ízük csillapíthatja az édesség utáni sóvárgást - ez nem mellékes szempont, hiszen egy bizonyos kor felett könnyebben szaladnak fel a pluszkilók, ami elsősorban nem a megjelenés, hanem az egészség miatt jelenthet gondot. A következő finomságokat érdemes minél gyakrabban enni, hogy megőrizd a szervezeted épségét, és jól érezd magad a bőrödben. 

Áfonya

Az áfonya  a legegészségesebb gyümölcsök egyike, amit a szénhidrátanyagcsere-zavarral élők is bátran fogyaszthatnak. Színét az erős antioxidáns hatású vegyületeknek, antocianinoknak köszönheti, amelyek védik a sejteket a szabad gyökök káros hatásaitól. Rendszeres fogyasztása jó hatással van a szellemi teljesítményre, kognitív képességekre, javíthatja a memóriát és a hangulatot is. Segíthet továbbá a magas vérnyomás csökkentésében, a diabétesz és a szívbetegségek kivédésében. 

Gránátalma

A gránátalma jó forrása a káliumnak, ami a szív- és érrendszeri betegségek és a stroke alacsonyabb kockázatával is összefüggésbe hozható. Segít a vérnyomásértékek normális szinten tartásában, és gazdag az antioxidáns hatású, gyulladáscsökkentő polifenolokban és flavonoidokban. 

A krónikus gyulladás számos népbetegség, így például a diabétesz hátterében is fellelhető. A gránátalmalé rendszeres fogyasztása a 2-es típusú cukorbetegséggel élők esetében  segíthet  a gyulladás mérséklésében. 

Alma

Az alma egész évben elérhető, megfizethető gyümölcs, amelynek számos áldásos hatása ismert. Megéri beépíteni az étrendbe, mivel egyes vizsgálatok szerint csökkentheti az életkorral összefüggésbe hozható betegségek, így a kardiovaszkuláris kórképek, a daganatos megbetegedések és a demencia kockázatát is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Jó forrása az oldható rostoknak, így hozzájárulhat a koleszterinszint optimalizálásához. A benne található pektin prebiotikumként működik, támogatja a bélflórát, méghozzá úgy, hogy a hasznos bélbaktériumokat táplálja. Azért, hogy a legtöbbet hozd ki a gyümölcsből, hámozatlanul fogyaszd, ne gyümölcsléként vagy -püréként. 

A 4 legrosszabb reggeli, ami a demencia kockázatát is növeli

A szellemi hanyatlás, vagyis a demencia nem feltétlenül velejárója az időskornak. A kognitív képességek minél további megőrzésének eszköze lehet az egészséges életmód, akár még az is számíthat, hogy az ember mit reggelizik.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük