Jobb, mint fél óra futás: ezzel a mozgással csökkenthető a hasi hízás és a cukorbetegség kockázata
Csökkentsd a vércukorszintet!

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

Ha válaszolsz erre a 3 kérdésre, tudni fogod, milyen legyen az esküvői sminked »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A finomított szénhidrátban - fehér lisztben, cukorban - gazdag táplálkozás, valamint a mozgásszegény életmód következménye nem csupán a hízás - elsőként a hasi tájékon -, hanem az olyan egészségügyi problémák kockázatának növekedése, mint a cukorbetegség vagy az inzulinrezisztencia.

Ahhoz, hogy a vércukorszint helyreálljon, elsősorban egészséges étrend kialakítására van szükség, másodsorban sportra.

Melyik mozgásforma csökkenti legjobban a vércukorszintet?

A mozgás jelentősen befolyásolja a vércukorszintet, segít a szervezet anyagere-állapotának beállításában, javítja a sejtek inzulinválaszát. Egy, a Diabetologia című folyóiratban megjelent tanulmány szerint azonban nem mindegy, hogy milyen mozgást, illetve mikor végzel.

Az új-zélandi Otago Egyetem szakembereinek vizsgálata arra mutatott rá, hogy inzulinrezisztens emberek esetében az étkezést megelőző rövid, intenzív testmozgás hatásosabban csökkenti a vércukorszintet, mint egy közepesen megerőltető testedzés.

Röviden a kutatásról

A vizsgálatban 18 és 55 év közötti, elhízott, inzulinrezisztens férfiak és nők vettek részt. Háromféle edzéstervet kellett végrehajtaniuk, majd az azt követő étkezések után megmérték vércukorszintjüket. Az első egy félórás, folyamatos, emelkedőn való közepes intenzitású gyaloglás, a második 6x1 perces intenzív, megerőltető gyaloglás volt, míg a harmadik edzésprogram lényegében ugyanazt tartalmazta, mint a második, de itt a gyaloglás más gyakorlatokkal is kiegészült.

Mindhárom edzésforma után fél órával következett az étkezés, majd három óra múlva megmérték a résztvevők vércukorszintjét. A legjelentősebb vércukorszint-csökkenést a 6x1 perces intenzív edzések során tapasztalták a kutatók. Egész napra vetítve átlagosan 12%-os vércukorszint-csökkenést volt elérhető ezzel a módszerrel.

Rendszeres mozgás!

Természetesen mindettől függetlenül szükség van a napi rendszerességgel végzett sportra, hiszen javítja az erőnlétedet, állóképességedet, erősíti az immunrendszert, óvja a keringési rendszert és segít oldani a testben felgyülemlett stresszt. Ha szeretnél megszabadulni pár kilótól, akkor is érdemes naponta legalább fél órát szánnod a mozgásra. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogy pontosan miért is kell ennyit edzened.

Ezt is szeretjük