Jó hatással vannak a vércukorszintre: 10 mozgásforma, ami cukorbetegséggel és inzulinrezisztenciával is ajánlott
Inzulinrezisztencia és diabétesz esetén a diéta mellett különösen fontos a testmozgás.

Tai Chi
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A vércukorszintet számos életmódbeli tényező befolyásolhatja, az inzulinérzékenységre hatással van az étkezés mellett a testmozgás is. 

Megfelelő inzulinérzékenység esetén kevesebb inzulinhormon szükséges a szervezet számára, mely segíti a glükóz felvételét a sejtekbe, és hozzájárul a vércukorszint csökkentéséhez. Az inzulinrezisztencia életmódváltással javítható.

Mozgás inzulinrezisztenciával

A Journal of Cardiovascular Risk szaklapban megjelent tanulmány szerint rendkívül hatásos segítség az inzulinérzékenység növelésében a testmozgás, mely az edzés után fejti ki hatását. Ez a fiataloknál azonnal, az idősebbeknél kicsit később jelentkezik, ám csak az edzést követő három-hat napon át tart, ezért a rendszeresség nagyon fontos.

A mozgás segít a megfelelő testtömeg elérésében is, mely szintén hozzájárul a cukorbetegség megelőzéséhez, illetve kézben tartásához. Inzulinnal kezelt betegség esetén feltétlenül ki kell kérni az orvos tanácsát is, mivel a kezelést is módosíthatja a tartósan végzett sport. Szinte bármilyen testmozgás választható, amit az ember örömmel végez, de néhány különösen jó választás IR esetén.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük