Nem kapcsolod ki éjszakára a telefonod? Ezekkel a betegségekkel számolj!
A mobilok komoly betegségeket okozhatnak.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hálószobában tartott elektronikai eszközök alvászavaró hatása már régóta közismert tény, a számítógépet, a tévét, a tabletet és az egyéb szórakoztató kellékeket ezért nem javasolják a lakás legmeghittebb helyiségében tartani.

Ugyanakkor úgy tűnik, nem csak ezek befolyásolják az alvás minőségét, hanem a mobiltelefonok is, amelyek komoly betegségeket is okozhatnak.

Zavaró tényező

Dr. Guy Meadows, a The Sleep School munkatársa azt figyelte meg, hogy azok a betegek, akik a mobiljukat a hálószoba falain kívül hagyják, sokkal nyugodtabban tudnak éjszaka aludni, mint azok, akik ilyenkor is maguk mellett tartják a készüléket.

Mindennek magyarázatát abban látta, hogy a mobilok fénye zavaróan hat a szervezet természetes ritmusára, azt sugallva, hogy nappal van, nem pedig alvásidő.

Mivel a telefonokból kiáradó fényre a retina érzékenyen reagál, egy-egy éjszakai üzenet érkezésére akaratlanul is felriad az ember, és ha már felébredt, akkor - ahogyan dr. Meadows is tapasztalta tízből négy páciens esetében - egyúttal meg is nézi, milyen apropóból villant meg a telefonja. Az üzenet ellenőrzése pedig rögvest véget vet a nyugodt és kiegyensúlyozott pihenésnek.

Alvászavar és depresszió

Ám nemcsak a mobiltelefon fénye, hanem az általa kibocsátott rádióhullámok is megzavarhatják az alvást, veszélybe sodorva az úgynevezett cirkadián ritmust, amely az emberi szervezet napi ritmusát, az alvás és az ébrenlét váltakozását szabályozza hormonok segítségével. Ha az egyensúly felborul, az az alvás minőségét rombolja, ami könnyen alvászavarhoz vezethet.

Az állandó kimerültség igénybe veszi a szervezetet, hosszú  távon akár depressziót is okozva - már csak ezért is fontos lenne, hogy naponta legalább hét-nyolc óra minőségi időt tudj az alvásnak szentelni.

Rákot okozó telefonok

Aggasztó probléma az is, hogy a rádióhullámok milyen hatással vannak az agyra, hiszen ezek a hullámok erősebbek, mint egy FM-rádió által kibocsátottak, bár még így is csak elhanyagolható töredékei a röntgensugárnak. A SAR - Specific Absorption Rate - tényező, ami azt jelzi, hogy a szervezet mennyi rádiófrekvenciás energiát nyel el mobilhasználat közben, maximum 2 W/kg energiát engedélyez, ez azonban egyes tudósok szerint már jóval túllépi azt az értékhatárt, ami az agysejtek károsodásához szükséges.

Nyilvánvalóan nap közben aligha tudod nélkülözni a telefont, de már csak a fent leírtak miatt is jobb, ha éjszakára például a nappaliban hagyod a készüléket, vagy legalábbis nem közvetlenül a fejed mellé teszed le, hogy meghalld az ébresztést, illetve kikapcsolod .

Ezt is szeretjük