5 dolog, amit sose fogyassz éhgyomorra: nem csak a gyomrot teszik tönkre
Még olyan, máskülönben egészségesnek számító ételek is tiltólistásak, amikre sokan nem is gondolnának.

reggelire nem jó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ébredés utáni pillanatokban mindenki valamilyen jól vagy éppen kevésbé bevált, de már megszokott rutint követ. Egyeseknek alig van étvágyuk, csak pár falatot kapnak be, mások pedig úgy reggeliznek, akár a királyok.

Sokak rituáléjának kihagyhatatlan eleme a kávé vagy valamilyen koffeines ital, pedig azok éhgyomorra való fogyasztása nincs jó hatással a szervezetre. De nem csak ez a helytelen berögződés él az emberekben, reggeli gyanánt sokan választanak olyan ételeket, amik bár egészségesek, üres gyomorral fogyasztva mégis károsak lehetnek.

Joghurt

Ha üres gyomorral joghurtot eszel, akkor a benne található jótékony laktobacilusokat és egyéb mikrobákat szinte azonnal elpusztítja a gyomorsav, ami kellemetlen gyomorégést, savtúltengést is eredményezhet.

GettyImages-474543467

A joghurt a bélflórát különböző hasznos mikrobákkal látja el, amivel emésztési problémák kialakulása előzhető meg. Első étkezésként önmagában mégsem tanácsos fogyasztani, mert ilyenkor viszonylag magas a gyomor savtartalma, ami az összes jótékony baktériumot megöli.

Paradicsom

Noha a paradicsom rendkívül egészséges zöldség, magas csersav- és aszkorbinsav-tartalma szintén savtúltengést, puffadást, hasmenést vagy hányingert idézhet elő. Ha valaki rendszeresen éhgyomorra fogyasztja önmagában, akár gyomorfekély is kialakulhat tőle. Inkább valamilyen tartalmas reggeli fogás kísérőjeként edd.

Nyers zöldek

A nyers zöldségek kiemelkedő aminosavforrások, ezeket főleg a zöld leveles fajták és az uborka tartalmazza nagy mennyiségben. Rendkívül egészségesek, mégsem ajánlott reggeli gyanánt önmagukban fogyasztani őket, mert a gyomorégés mellett puffasztanak, hasi fájdalmat is okozhatnak.

GettyImages-683732703

Banán

A banán az egyik legegyszerűbb reggeli sokak számára, hiszen magas szénhidráttartalmának köszönhetően sokáig tartó lendületet ad, rosttartalma pedig támogatja a bélműködést.

Ám arra sokan nem gondolnak, hogy ez az egzotikus gyümölcs magas magnézium- és káliumtartalommal is bír, éhgyomorra fogyasztva jelentősen megemelheti a vér ásványianyag-szintjét, ami a szívnek nem tesz jót.

A cikk az ajánló után folytatódik

Túl fűszeres ételek

A fűszeres ételek irritálhatják a gyomor nyálkahártyáját, és befolyásolják a savtermelést is. Rendszeres fogyasztásuk következtében súlyosabb emésztési problémák is kialakulhatnak, érdemes inkább ebédre vagy vacsorára ütemezni őket, és csak ritkábban illeszteni az étrendbe.

Az előbb felsorolt ételeket természetesen nem kell teljesen száműzni a napi menüből, elég csak a délutáni órákra tolni fogyasztásukat. Illetve ha mindenképpen reggelire ennéd őket, javasolt nem éhgyomorra, hanem más fogásokkal együtt fogyasztani, amik tompíthatják hatásukat.

8 szuperétel, ami segít megelőzni az 50 felettiek látásromlását

A helyes táplálkozás segíthet a szembetegségek kialakulásának megelőzésében. És ehhez még csak nem is répát kell répával enni - bár kétségtelen, hogy az sem árt. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük