Mire utal, ha kívánós vagy?
Kívánod a savanyúságot? Ha a probléma kiváltója nem egy aprócska élet a pocakodban, érdemes felkutatnod az okokat.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha megkívánsz egy ízletes, lédús almát, az sokszor a természet jelzése, mellyel arra figyelmeztet, hogy valamelyik vitaminból vagy ásványi anyagból nem kap eleget a szervezeted. Néha azért fejlődik ki a jellegzetes éhségérzet, mert az étrended nem megfelelő. Ha gyakran küzdesz ezzel a problémával, ismerd meg, milyen vitamin vagy ásványi anyag hiányát próbálja ilyen módon pótolni a tested.

Édes ízeket kívánsz?

Alma

Ha naponta megeszel egy almát, számtalan olyan anyaghoz juttatod a szervezeted, ami más ételekből hiányzik: kalcium, magnézium, foszfor, kálium és a kitűnő, koleszterinszintet csökkentő pektin.

Ha rendszeresen sok telített zsírsavat - például zsíros, vajas tésztákat, sajtot, húst - fogyasztasz, az magyarázhatja, hogy miért kívánod annyira az almát.

Banán

Ha újra és újra ezután a gyümölcs után nyúlsz, valószínűleg azért teszed, mert a szervezetednek káliumra van szüksége. Egy közepes méretű banán 555 milligramm káliumot tartalmaz. Igen gyakran a vizelethajtó gyógyszer, a túlzott kávé-, alkohol- és csokoládéfogyasztás okozza, hogy nem tudsz másra, csak a banánra gondolni, mert a szervezetből kihajtották ezt a fontos ásványi anyagot. Ha szénhidrátszegény diétát követsz, szintén jelentősen csökkenhet tested káliumszintje.

Csokoládé

A sűrű, édes csoki határozottan egyike azoknak az ételeknek, melyekre a legtöbben vágyakoznak. Ha rendszeres csokoládéfogyasztó vagy, kialakult cukor- és koffeinfüggőségről beszélhetünk.

Jó, ha tudod, hogy egy csésze kakaóban 10 mg koffein van, ami pontosan egy sűrű presszókávé egytizede. A csokoládéról úgy szokhatsz le könnyen, ha beszerzel néhány finom szentjánoskenyérből készült biosütit a bioboltokban.
A jó minőségű étcsokoládé ugyanakkor antioxidánsokat tartalmaz, és mértékletes fogyasztása jót tesz a szervezetnek.

Jégkrém

Azok az emberek, akik hipoglikémiában - kórosan alacsony vércukorszint - vagy cukorbetegségben szenvednek, általában rendkívüli módon kívánják a jégkrémet, hiszen hamar megemeli a vércukorszintet. Ha kismama vagy, és gyakran megkívánod a hűsítő édességet, érdemes átgondolnod, hogy biztosan elegendő fehérjét fogyasztasz-e el a nap során.

A sós ízeket szereted?

Ecetes savanyúság

Gyermeket vársz, és ezért nyúlsz sokszor a savanyúságos üveg után? Úgy vetted észre, hogy mostanában lecserélted a friss paradicsomot és paprikát ecetes változatra? Egészen biztos, hogy sóhiányos a táplálkozásod, és kevés káliumot juttatsz a szervezetedbe. Fogyassz több szóját, olajos magvakat, burgonyát és paradicsomot.

Olajbogyó

Valószínűleg a só az, ami miatt a zöld vagy fekete olajbogyót megkívánod. Ha gyakran eszel olajbogyót, és tartósan kimerültségtől, székrekedéstől, bőrszárazságtól, hidegérzékenységtől szenvedsz, az utalhat pajzsmirigyproblémára.

De, ha úgy veszed észre, hogy csökkent az állóképességed, és megnőtt a testsúlyod annak ellenére, hogy nem eszel többet, mint régen, tovább erősödhet benned a gyanú, hogy pajzsmirigy-alulműködésben szenvedsz. Ebben az esetben feltétlenül keresd fel háziorvosod!

Sajt

Ha nemcsak szereted a sajtot, de egyenesen sóvárogsz is utána, nagy valószínűséggel kalciumra és foszforra van szükséged. Fogyassz több brokkolit - a daganatmegelőzésben és az emésztés serkentésében is komoly szerepe van -, ami rengeteg kalciumot és foszfort tartalmaz, viszont lényegesen kevesebb kalóriát és zsírt, mint a sajt.

A nők napi kalciumszükséglete 15 és 18 év között 1000 milligramm, 19 és 30 év között 800 milligramm, 31 év felett 1500 milligramm, ha pedig várandós vagy, illetve szoptatsz, akkor 1200 milligramm a napi javasolt mennyiség. A legtöbb kalcium a tejben, a tejtermékekben és az olajos magvakban található.

Ha túlzottan kívánod a sót, akkor nátrium után vágyódik a szervezeted. De előfordulhat, hogy a pajzsmirigyedben kevés a jód. Ha magas a vérnyomásod, ne engedj a csábításnak, feltétlenül kerüld a sót és a sós ételeket!

Még több gyakran megkívánt étel és ital

Dió: a B-vitamin-raktár kiürülését jelzi.
Majonéz: a zsírraktárak vészes kiürülésére utal.
Kóla: cukoréhséget és koffeinfüggőséget jelent.
Fűszeres ételek: tüdő- és arcüregproblémákra utalnak.
Fanyar gyümölcsök: a máj és az epehólyag betegségeit jelzi.
Tojás: fehérje, kén, aminosavak, szelén és kolin hiányát jelenti.
Tej: kalciumhiányt jelez, sokan pedig a benne lévő triptofán nyugtató hatása miatt fogyasztják.

OLVASD EL EZT IS!

csipkebogyok
  • rák
  • táplálkozás

Ezt edd rák ellen!

Blog.hu ajánló