Ennyi vizet kell inni télen naponta - Tünetek, hogy ma még nem ittál eleget
Nem csak nyáron fontos elegendő vizet fogyasztani! Télen ugyanúgy kiszáradhatsz.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan gondolják azt, hogy a folyadékbevitel a nyári hónapokban fontos kiemelten, azonban ez koránt sincs így.

Télen sem szabad elhanyagolni a vízfogyasztást, bizonyos tünetek pedig éppen arra utalnak, hogy nem iszol eleget.

Nem vagy szomjas? A tested mást mond

Nyáron a tikkasztó hőségben és az izzadás hatására könnyen tör elő a szomjúság érzése. Télen a külső körülmények miatt viszont ez kevésbé jellemző. Fontos azonban, hogy a vízivás nem olyan, mint az evés: a hiányérzet megjelenése már bizonyos fokú kiszáradásról árulkodik, a test segélykiáltása.

Ráadásul télen meleg italokkal - tejeskávéval, forró csokival, forró teával - is gyakrabban oltja az ember a szomját, és ezekkel szembeállítva egy pohár víz bizony nem túl népszerű. Bár folyadékok ezek is, azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy cukrosak, kalóriatartalommal is rendelkeznek, és enyhe vízhajtó hatásuk miatt inkább dehidratálják, mint hidratálják a testet.

Ennyit kell innod télen

Amennyiben egészséges vagy, nem vársz babát, illetve nem végzel napi szinten aktív, megerőltető testmozgást, napi hat-nyolc pohár víz ivása az ideális, 3 decis pohárral számolva. Nyolc és 12 pohár közé emelkedik ez a szám azokon a napokon, amikor testmozgást végzel, illetve a menstruáció ideje alatt is. Terhesség, szoptatás idején próbáld tartani a tízpohárnyi víz elfogyasztását.

Milyen jelek utalnak dehidratáltságra?

  • Száraz bőr, cserepes ajkak - a bőröd tapintása érdessé válhat, sokkal könnyebben kirepedezhet, sérülékeny lehet.
  • Koncentrációzavar, fáradékonyság, álmosság - a nem megfelelő folyadékbevitel miatt csekélyebb mértékű oxigén jut a véráramba, ezzel sajnos a gondolkodásod, munkatempód is lassulhat.
  • Ugyanez okozhat migrénes fejfájást is.
  • Éhség - amit éhségként érzel, sok esetben valójában a szomjúság jele. Ha három órán belül étkeztél, mégis éhes vagy, lassan kortyolva igyál meg egy pohár vizet. Ha az éhségérzet elmúlik vagy mérséklődik, valójában vízért kiáltott a szervezet.
  • Emésztési zavarok, székrekedés.
  • A tartósan fennálló elégtelen folyadékfogyasztás többféle betegséghez is vezethet.

Mit igyál télen?

Természetesen ásvány- vagy forrásvizet elsődlegesen. Ha mást is innál, azt a napi hat-nyolc pohár vízen felül tedd, lehetőleg ízesítetlen tea, gyógytea formájában. A kávé sem tilos, de ha valóban el szeretnéd kerülni a dehidratációt, egy bögrényinél többet ne nagyon igyál. Észrevétlenül és remekül pótolják a folyadékot télen a meleg levesek is, ezek esetében arra figyelj, hogy ne legyenek túlzottan sósak, az ugyanis nem jó a szervezetnek.

Ezt is szeretjük