Te mikor iszol? Ezt teszi egy pohár víz a szervezeteddel ébredés után
Kerüld el a dehidratációt, fogyassz elég vizet a megfelelő időben!

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Játék közben tanul és fejlődik a gyerek - Ezt imádni fogja (x)

Milyen borhoz milyen falat illik? Profi borászoktól tudhatod meg (x)

Mutatós dekorációk egyszerű, kreatív ötletekből, hogy tavasz legyen az otthonodban (x)

Ez a lány szerelme levágott fejével táncolt - Itt nézheted meg (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Ez a legújabb frizuraőrület: a rózsakonty ilyen sokféle lehet »

2 házi testradír, amitől újjászületik a télen leharcolt bőr: kevés összetevőből »

Minden egy kollekcióban, amit a romantikus stílusról tudnod kell idén »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészségügyi ajánlások szerint napi hét pohár vizet kell meginnod, ha nem szeretnél számolni a dehidratáció okozta problémákkal.

Hogy milyen gondjaid adódhatnak abból, ha nem fogyasztasz elegendő folyadékot, illetve mikor érdemes vizet innod, rögtön kiderül.

Mennyi vizet iszol?

Amikor azt olvasod, hogy egy felnőtt szervezetnek napi átlag két-két és fél liter folyadékra van szüksége, elsőre soknak tűnhet ez a mennyiség. Ha azonban belegondolsz abba, hogy a verejték, a lehelet, illetve a kiválasztás útján tested másfél liter folyadéktól szabadul meg, könnyű belátni, hogy logikus módon ennél nagyobb mennyiséget igényelsz.

Tehát a nap során elsősorban víz - esetleg ízesítetlen gyógyteák vagy gyümölcslevek - formájában érdemes legalább két liter folyadékot magadhoz venned. Fontos, hogy ez a mennyiséget az egész napra elosztva idd meg. Amennyiben nem fogyasztasz elég vizet, a dehidratáció olyan kellemetlen következményeivel számolhatsz, mint a fejfájás, a karikás szemek, a száraz bőr vagy a lelassult emésztés. A témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ásványvízfogyasztás a szakértő szemével

Gondolnád, hogy a magas ásványianyag-tartalom a víz esetében nem feltétlenül jelent előnyt? Kattints az alábbi videóra!

Mikor iszol vizet?

Ébredés után

Ha az éjszakai pihenés után, reggel egy pohár vízzel indítasz, azzal nagyban hozzájárulsz a belső szervek munkájához. Az éhgyomorra fogyasztott víz segít abban, hogy tested gyorsabban válassz ki az éjszaka során felgyűlt salakanyagokat, feltölti sejteket, beindítja az anyagcserét. A nyirokrendszer munkáját is segíti, hozzájárulva ezzel a fertőzések sikeres leküzdéséhez.

Étkezés előtt

Ha ebéd előtt megiszol egy pohár vizet, azzal egyfelől segíted az anyagcsere-működést, hiszen a táplálkozás során bevitt rostanyagok csak kellő mennyiségű folyadékfogyasztás mellett tudnak megfelelően haladni az emésztőrendszerben.

Másfelől a kalóriát nem tartalmazó víz a táplálék elől foglal el helyet a gyomorban, ennek következtében kevesebbet tudsz majd enni. Vagyis a megfelelő mennyiségben is időben fogyasztott folyadék a diétát is segíti.

Evés közben egyébként nem ajánlott a vízfogyasztás - inkább előtte és utána igyál -, mert felhígul az emésztőnedv, zavart szenved a táplálékfeldolgozás.

Blog.hu ajánló