Így hosszabbítsd meg az életedet 7 évvel!
Egy egyszerű módszerrel
Akár már napi tíz perc tempós séta is hozzásegít ahhoz, hogy hosszabb életre számíthass.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nyoma sem marad a pattanásnak, ha így kerül fel a smink: ezek a trükkök visszaadják az önbizalmat »

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tisztában vagy vele, hogy a fizikai aktivitás hatására jobb lesz a közérzeted, javul a vérkeringésed, erősödik az immunrendszered, illetve többféle egészségügyi problémát is elkerülhetsz, mégis nehezen veszed rá magad, hogy kimozdulj?

Pedig a PLOS Medicine orvosi szakfolyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány szerint rendszeres mozgással akár hét évvel is meghosszabbíthatod az életedet.

Mozgással a hosszabb életért

A Brigham and Women's Hospital, valamint az amerikai Nemzeti Rákintézet munkatársai közös kutatásukban számszerűsítették, hogy pontosan hány évvel számíthatsz hosszabb életre, ha nem feledkezel meg a sportról.

Tízéves kutatás eredménye

A tíz éven át tartó vizsgálat során több mint 650 ezer ember életmódját vették górcső alá. Arra az eredményre jutottak, hogy már naponta tíz perc tempós séta is érezteti a hatását. Azok a 40 év feletti vizsgálati alanyok, akik egy nap csak ennyi időt szántak testmozgásra, csaknem két évvel hosszabb életre számíthattak.

Akik hetente 450 percet - vagyis nagyjából napi egy órát - gyalogoltak tempósan, már több mint négy évvel hosszabbították meg az életüket.

Plusz hét év mozgással

A rendszeres testmozgás életet meghosszabbító hatását kortól, nemtől és testtömegtől függetlenül minden vizsgált alanynál kimutatták. Leghosszabb életre azonban azok a normál testsúlyú résztvevők számíthattak, akik kifejezetten aktív életmódot folytattak - vagyis napjaiknak szerves részét képezte a mozgás. Ők hét évvel magasabb kort értek meg, mint mozgásszegény életmódot élő társaik.

Így élj aktívabban!

Ha úgy érzed, jelenleg nem fér bele az életedbe a sport, kezdd apró változtatásokkal. Lift helyett használd a lépcsőt, szállj le egy megállóval korábban a buszról, és sétálj egy kicsit többet hazáig.

Ha nem akarsz uszoda- vagy kondibérletre költeni, válaszd a futást, túrázz a hétvégén, de sportolhatsz akár otthon is.

Edzéstervek neked!

Kattints az alábbi dobozra, és válogass letölthető edzésterveink közül. A jógától a komplett edzéstervig számos lehetőséget találsz.

Ezt is szeretjük