Miért fontos, hogy a hidegben is eleget igyál? A szakértő elmondja
Ilyenkor nem vagy annyira szomjas, mint nyáron, mégis be kell vinned napi 2 litert? Itt a magyarázat!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A napi szükséges folyadékmennyiséget a nők számára napi 2 literben határozták meg a szakértők. De vajon akkor is meg kell inni ezt a mennyiséget, ha a hideg idő miatt nem is olyan szomjas valaki? Erről kérdeztük Kiss-Tóth Bernadettet, a Nestlé dietetikusát. Olvass tovább, és tudd meg te is!

- Miért kell hidegebb időben is napi nyolc pohár folyadékot inni, ha nem vagyunk annyira szomjasak, mint a nyári melegben?

- Szervezetünk víztartalma körülbelül 60%. Habár a nyári melegben többet párologtatunk, nagyobb a vízveszteségünk, ezért gyakrabban érezzük magunkat szomjasnak, a megfelelő hidratáltság nem csak a melegben fontos. A fűtött szoba száraz levegője ugyanúgy megkívánja a víz visszapótlását.

Naponta természetes módon veszítünk szervezetünk víztartalmából, ezért fontos ezt visszapótolni, hogy megfelelő hidratáltsági állapotunkat fenntartsuk. Mivel a szomjúságérzet akkor jelentkezik, amikor szervezetünk 1%-ot veszített víztartalmából, az a jó, ha nem várjuk meg ezt, hanem a nap folyamán folyamatosan kortyolgatunk.

- Mi befolyásolja azt, hogy növelni kell-e a napi nyolcpohárnyi mennyiséget?

- Folyadékszükségletünket több tényező is befolyásolhatja, mint az életkor, a fizikai aktivitás, a környezet hőmérséklete és páratartalma, de a férfiak és a nők folyadékigénye is más, továbbá olyan speciális állapotok, mint a láz, a betegség, a várandósság. Intenzívebb fizikai igénybevétel, sportolás esetén, illetve nagy melegben természetes módon több vizet veszítünk, ezért ilyenkor többet is kell innunk.

Hőségben végzett intenzív, kültéri munka vagy sportolás esetén akár négyszeresére is emelkedhet a napi 2-2,5 liternyi vízszükséglet. Ugyanez igaz a lázzal vagy hasmenéssel, hányással járó betegségekre.

Igyon eleget a család!

A megfelelő hidratáltság a kiegyensúlyozott életmód része, ami a család minden tagjának elengedhetetlen. A gyerekek szokásaira a legnagyobb hatással a szülők vannak, így ha mindig odafigyelsz arra, hogy mit és mennyit isztok, azzal a kicsikért is sokat tehetsz. Hogy hogyan? Ötletekért, tippekért kattints ide!

- A testsúlytól függ az, hogy kinek mennyit kell innia?

- Minden sejtünk alapvető összetevője a víz. Mivel szervezetünk körülbelül 60%-át víz alkotja, a megnövekedett testsúly nagyobb vízszükségletet von maga után. Ebből adódóan túlsúllyal vagy elhízással küzdő egyéneknek fokozottan kell figyelniük a folyadékpótlásra, amivel elkerülhető a szomjúságérzetet gyakran evéssel kompenzáló túlevés szokása is.

Ezt is szeretjük