Hány órát alszol naponta? Ennyi a szükséges minimum a szakértők szerint
Tudod, mennyi az alvásminimumod? Derítsd ki most!

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

A '80-as évek divatjából merít a magyar tervező: csodálta az anyukája ruháit »

Extra száraz kezeken teszteltük az SOS bőrspray-t: nem azt kaptuk, amit vártunk »

Farmerhatású manikűr pofonegyszerűen: különleges, és gyorsan elkészül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hétköznapok során a munka, a család vagy éppen a barátok könnyen elvehetik az alvásra szánt időt. Ilyenkor hiába érzed magadon, hogy fáradt, álmos, kimerült vagy, megesik, hogy egészen a hétvégéig görgeted magad előtt az alvásadósságot.

Pedig a tartós alváshiány komoly egészségügyi problémák alapja lehet. Nemcsak rossz közérzethez és elhízáshoz vezet, de a stroke kialakulásával is összefügghet - derült ki egy új amerikai kutatásból.

Mennyit kellene aludnod?

Szakértők szerint felnőtt ember számára napi hét-kilenc óra alvás lenne ideális. Tizenéveseknek és kisgyermekeknek ennél többre van szükségük, az idősebb korosztály pedig gyakran kevesebbel is beéri. Korábbi cikkünkben bővebben is olvashatsz a témáról.

Napi hat óra az alsó határ

Lehet, hogy ritkán sikerül napi nyolc órát aludnod, de fontos, hogy ne használd ki a szervezeted, és tiszteletben tarts egy alsó határt. Az Alabamai Egyetem kísérleteinek tanúsága szerint napi hat óra alvás a minimum: ennél kevesebbel nem éri be szervezeted.

Ha mégsem jut ennyi időd az éjszakai pihenésre, sok egészségügyi probléma mellett a stroke kialakulásával is számolnod kell.

A kísérlet tükrében

A kísérletben olyan alanyok vettek részt, akiknél korábban nem fordult még elő stroke vagy átmeneti keringési zavar - tehát nem voltak eleve veszélyeztetettek.

A kutatás során a szakértők arra a megállapításra jutottak, hogy a napi hatórányi vagy annál kevesebb alvás komolyabb rizikófaktornak számít a stroke esetében, mint az elhízás vagy az alvási apnoé - éjszakai légzéskimaradás.

Ez kell a pihentető alváshoz

Egészséged érdekében tehát fontos, hogy napi több mint hat órát aludj. Ugyanakkor nem csupán az alvás mennyisége, de a minősége is lényeges. Annak érdekében, hogy a napközben felgyülemlett stressz ne nehezítse meg az éjszakádat, fontos, hogy relaxációval, jógával vagy valamilyen más testmozgással levezesd azt.

Ezen kívül szükség van egy megfelelő minőségű matracra, ami se nem túl puha, se nem túl kemény. Szintén lényeges a párna, amin alszol - kiválasztásánál vedd figyelembe, hogy hason, háton vagy oldalt alszol általában. A témáról itt olvashatsz bővebben.

Blog.hu ajánló