Ha hetente kétszer eszed, 2 évvel tovább élhetsz
Mi az?
Az omega-3 zsírsavban gazdag étel fogyasztásával meghosszabbíthatod az életedet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Tisztában vagy vele, hogy hal egészséges, mégsem eszed. Arra, hogy miért csak karácsonykor fogyasztunk halat, többféle magyarázat létezik: egyfelől drága, másfelől a csirkét és a disznót szoktuk meg.

Pedig érdemes változtatni kicsit az étrendeden, mert a rendszeres halfogyasztás akár két évvel is meghosszabbíthatja az életet - derült ki amerikai kutatók vizsgálatai során, írja a Daily Mail.

Plusz két év, ha halat eszel

A Washingtoni Egyetem és a Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének közös munkája bizonyította, hogy azok az idősebb emberek, akiknek a vérében magasabb omega-3-szintet mutattak ki, 25%-kal kisebb valószínűséggel haltak meg idő előtt. A kutatók szerint esetükben egyharmadával csökkent a szívbetegségek okozta haláleset kockázata.

Azok a 65 év feletti vizsgálati alanyok, akiknek a vérében magas omega-3-szintet mutattak ki, 2,2 évvel hosszabb életre számíthattak, mint azok, akik alacsony értékeket mutattak.

Az omega-3 zsírsavak szerepe

Az omega-3 zsírsavak többszörösen telítetlen zsírok: ide tartozik a dokozahexaén-, az eikoza-pentaén- vagy az alfa-linolénsav. Számos élettani folyamatban fontos szerepet játszanak, kezdve a vérnyomás szabályozásától a gyulladások csökkentéséig.

Az omega-3 zsírsavakban bővelkedő tengeri halak fogyasztása csökkenti a szervezetben a trigliceridek szintjét - ezek a vérzsírok növelik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ezen kívül megakadályozzák a vérlemezkék összetapadását és vérröggé alakulását, valamint csökkentik a gyulladást az artériákban.

Hetente kétszer egyél halat!

Elsősorban a tengeri halak biztosítják szervezeted számára az egészségvédő hatású omega-3 zsírsavakat. Egyél tehát több sötétebb húsú tonhalat, heringet, makrélát - mivel ezek a húsukban raktározzák el a zsírt, magas az omega-3-zsírsav tartalmuk.

A hideg vizekben élő lazac és tavi pisztráng ugyancsak gazdag forrásai az omega-3-nak. Velük szemben a fehér húsú halak - mint a lepényhal vagy a tőkehal - a májban raktározzák a zsírt, így omega-3 zsírsavban szegények. A szakértők szerint ha hetente két alkalommal fogyasztasz zsírosabb húsú halakat, már komoly egészségügyi előnyökkel számolhatsz.

Ezt is szeretjük