Éjszakai lábrángás: melyik ásványi anyag hiánya áll a háttérben?
Lábrángásra ébredsz álmodból? hogy megszüntesd, ki kell elégítened tested ásványianyag-szükségletét.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

Farmerban és pólóban is dögös a plus size modell: nem takargatja dús idomait »

Tisztább és matt bőr tág pórusok nélkül: kapásból 6 érvet tudunk az arckefe mellett »

10 esküvői ruhatrend, amit ismerned kell, ha idén mész férjhez »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az éjszakai lábrángás általában akkor fordul elő, ha valamilyen okból hiányállapot lép fel a testedben. A szervezeted megfelelő működéséhez létfontosságú, hogy az ételekből elegendő tápanyagot vegyél magadhoz. 

A lábizom rendellenes összehúzódását legtöbbször az alábbi három ásványi anyag hiánya okozza.

Magnéziumhiány

A magnézium legfontosabb szerepe az idegrendszer, az idegek és az izmok működésében rejlik. Az izomgörcsök mellett fáradtsággal, kimerültséggel jár, ha nem fogyasztasz elegendő mennyiséget belőle. A hiányállapotot elkerülheted, ha rendszeresen iszol ásványvizet.

A magnéziumot a csontrendszerben és a sejtekben fele-fele arányban tárolja a szervezeted. A nagymértékű folyadékvesztés előidézheti hiányát, így a görcsöket is. Túlzott fizikai megterhelés vezethet veszélyes kiszáradáshoz, ahogy a nyári hőség is. Ezek mellett komoly betegségre, így például diabéteszre is utalhat a szervezet alacsony folyadékszintje.

Amennyiben komolyabb egészségügyi probléma nem áll a háttérben, a magnéziumhiányt gyorsan pótolhatod: csak egy magnéziumos pezsgőtablettát kell bevenned, ha rád tör az éjszakai lábrángás.

A szervezeted napi magnéziumszükséglete 300 mg, és ha elegendő zöldséget - zellert, spenótot, hüvelyes zöldséget - eszel, könnyen fedezheted.

Nátriumhiány

Ez a makroelem - azaz olyan ásványi anyag, ami a test tömegének 0,005%-nál nagyobb mennyiségben fordul elő - megfelelő arányban található a húsokban. Ha tehát vegetáriánus vagy, és éjjel arra riadsz, hogy ráng a lábad, lehet, hogy nem figyeltél az ásványi anyag pótlására. Amennyiben mellőzöd a sót az étrendedből, az szintén hasonló hatással jár. A nátrium nagyobb mennyiségben, 60-65%-ban, kicserélhető formában, a test víztereiben; 35-40%-ban a csontokban és a kötőszövetekben található.

Túlzott alkoholfogyasztás is előidézheti a görcsöket. A szeszes italok dehidratáltságot okoznak, és a vízzel a nátrium is távozik. Ahhoz, hogy hiánya ne okozzon problémát, fogyassz belőle az ajánlott napi mennyiségnek megfelelően, ami 2000 mg. A marhahús, vese, hal és a sajt tartalmazza nagyobb mennyiségben.

Táplálkozz egészségesebben!

A kiegyensúlyozott táplálkozás révén nehezebben alakul ki testedben hiányállapot. Hallgasd meg dietetikus szekértőnk tanácsait.

Káliumhiány

A testednek naponta 3500 mg káliumra van szüksége, amit normál esetben könnyen fedezhetsz. Ez az ásványi anyag szinte minden élelmiszerben megtalálható kisebb-nagyobb mennyiségben. Egy, az egész testedet megterhelő betegség után azonban előfordulhat, hogy csökken a szintje szervezetedben. A magas lázzal, hasmenéssel, hányással járó betegségek, vízhajtó szerek, gyógyszerek és tisztítókúrák mind drasztikusan csökkentik a kálium mennyiségét, melynek 97%-a sejten belüli vízterekben található. Mivel a kálium szerepet játszik az ideg- és izomműködésben, igyekezz folyamatosan kielégíteni a tested vízigényét, hogy egyszerűen megelőzd a kellemetlen pillanatokat.

Gyorssegély lábrángásra

Az éjszakai lábrángás nagyon fájdalmas tünet lehet, amit jó, ha mielőbb meg tudsz szüntetni. Lehet, hogy kellemetlen, de az egyik legjobb módszer, ha ellentétesen nyújtod az izmot, és azonnal iszol egy pohár vizet - esetleg pezsgőtablettát. Az érintett területet érdemes jól átmasszíroznod, amihez a legjobb pár csepp nyugtató levendula és egy kis fájdalomcsillapító eukaliptusz-illóolaj.

Ismétlődő panasznál meleg vizes palack és az alvás előtti nyújtás is segíthet. De csak akkor melegítsd a testtájat, ha biztos vagy benne, hogy nem helyi gyulladás okozza a görcsöt.

Blog.hu ajánló