Durván kövérít, növeli a cukorbetegség kockázatát, és mindennap eszed - Mivel mérgezed magad nap mint nap?
Okkal mondanak le róla egyre többen a világban.

eszik
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Ennyit számít a szemöldök és a smink: 7 színésznő, aki a ’90-es években másként festett »

76 évesen is fantasztikusan néz ki Judi Sheppard Missett fitneszforradalmár: tornával fiatalodik »

Kipróbáltuk: tényleg feszesedik a bőr a növényi kollagéntől? Új lifting hatású termékcsaládot teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindennap fogyasztod, sokszor úgy, hogy észre sem veszed. Pedig durva hatásokkal van a testre, amelyek közül az elhízás csak egy. A cukor valóban méreg - de talán végre elindulhat egy világszintű változás.

1977 és 2010 között az amerikaiak cukorfogyasztása 30%-kal nőtt, de a nyugati kultúrához tartozó világ szinte összes országára igaz a súlyos növekedés. Az USA és az Egyesült Királyság éppen ezért már konkrét törvényjavaslatokkal tervezi a cukorfogyasztás visszaszorítását, és nagyon igazuk van: a cukor sokkal komolyabb ellenség annál, mint hogy legyinteni lehetne rá.

A Harvard szerint a túlsúly fő okozója

A Harvard Egyetem egy korábbi kutatása a cukros üdítőket tette felelőssé azért, hogy rengeteg amerikai már gyerekkorában súlyosan elhízik.

A WHO pedig - a világszintű problémát látva - drasztikusan szigorítaná a napi ajánlott bevitelt. Ez jelenleg a napi összes kalóriabevitel 10%-a, ami 50 gramm cukor, de ezt szeretnék, ha 25 alá menne - pontosan az egyre nyilvánvalóbb élettani hatások miatt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

A cukorfogyasztás veszélyei

A fehér cukorról, illetve minden más finomított szénhidrátról, például a fehér lisztről is elmondható, hogy a finomítás miatt nem rendelkeznek rosttartalommal. Emellett a fehér cukornak például a vitamintartalma is nulla - miközben a testből el is von vitamint.

Gyomorsav-túltengést okoz

A cukor, illetve a finomított szénhidrátok fogyasztása megnöveli a savkiválasztást, ami többek közt a gyomorfekély és a reflux okozója is.

no-tulsuly-has

Cukorbetegséget okoz, elhízáshoz vezet

A magas vércukorszint, illetve a glükózanyagcsere-problémák szív- és érrendszeri betegségeket okozhatnak. A vérben a cukor megköti a zsírt, ez az elhízás egyik okozója. Az elhízás pedig igencsak durva dolgokat művel a szervezettel: szívbetegségekhez és akár rákhoz is vezethet.

Közvetlen rákkeltő

A finomított szénhidrátok növelik a bélrák kialakulásának kockázatát, nőknél pedig a hasi hízás következtében a mellrákét.

Miért olyan nehéz leállni a cukorról?

A cukorfogyasztással talán a legnagyobb baj a fenti következmények mellett, hogy a vércukorszint ingadozását okozza, így olyan, mintha hirtelen feltöltene energiával, majd ugyanilyen hirtelen fáradtság, éhségérzet, sóvárgás lép fel - főleg magasabb szénhidráttartalmú ételek fogyasztása után, így szénhidrátfüggőség alakul ki. Elhagyását pedig nehezíti, hogy ha szándékosan nem is fogyasztod, nem tudatosan viszont igen. Rengeteg ételben szerepel adalékanyagként, amire talán nem is gondolnál. Hatásai pedig sajnos így is érvényesülnek.

Mit tudsz tenni?

Ezt is szeretjük