10 étel, ami segít megelőzni a csontritkulást: már fiatalon fogyasztani kell őket
A tudatos étkezés a csontok erősítésében és a csontritkulás megelőzésében is segít.

csontritkulás
Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

30 perc táncos edzés a sztáredzővel: ezt a tornát nem unod meg soha »

A legbanálisabb okok a zsíros haj hátterében: ezekre nem is gondolnál »

Minden eddiginél nőiesebb az új retró trend: ez lesz az ősz nagy durranása »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A csontritkulás vagy más néven oszteoporózis a csontozat betegsége: a csontképződés lassulását, mennyiségi csökkenését és a csont összetételének romlását jelenti. Alattomos betegség, csak későn ad hírt magáról, ezért a megelőzés kulcsfontosságú.

A csontok lyukacsossá, porózussá válása ugyan nagyobbrészt az időseket érinti, de a betegség kockázatát számos további tényező befolyásolhatja, így a genetikai hajlam, a hormonszint változásával járó problémák, a daganatos és az autoimmun betegségek, a kalcium-, D- és K-vitamin-hiány, az evészavarok, a mozgáshiányos életmód, a dohányzás, az alkohol és a foszforsavval teli üdítőitalok túlzott fogyasztása.

A csontritkulás első tünetei közé tartozik a csontok törékenysége, majd nagyjából 30%-os csontveszteség után alakul ki az előredőlő, görnyedt, esetleg púpos testtartás.

Ételek a csontritkulás ellen

A csontritkulás megelőzésében segít a megfelelő tápanyagpótlás, ami a D-vitaminban, fehérjében, kalciumban gazdag ételek fogyasztása révén is megtörténhet. A 65 év felettieknél és a klimaxon túli nőknél ezért megnő az ajánlott vitaminbevitel, de már egészen fiatal korban is érdemes odafigyelni a csonterősítő étrendre.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük