10 étel, ami segít megelőzni a csontritkulást: már fiatalon fogyasztani kell őket
A tudatos étkezés a csontok erősítésében és a csontritkulás megelőzésében is segít.

csontritkulás
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Lily Elsie volt a korai 20. század legtöbbet fotózott színésznője: az Edward-kor 5 legszebb nője »

Salaktalanít és eltelít: a szuperegészséges amaránt nem csak köretnek jó »

Jude Law 19 éves lánya gyönyörű modell: nem csak szépsége, a stílusa is figyelemre méltó »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A csontritkulás vagy más néven oszteoporózis a csontozat betegsége: a csontképződés lassulását, mennyiségi csökkenését és a csont összetételének romlását jelenti. Alattomos betegség, csak későn ad hírt magáról, ezért a megelőzés kulcsfontosságú.

A csontok lyukacsossá, porózussá válása ugyan nagyobbrészt az időseket érinti, de a betegség kockázatát számos további tényező befolyásolhatja, így a genetikai hajlam, a hormonszint változásával járó problémák, a daganatos és az autoimmun betegségek, a kalcium-, D- és K-vitamin-hiány, az evészavarok, a mozgáshiányos életmód, a dohányzás, az alkohol és a foszforsavval teli üdítőitalok túlzott fogyasztása.

A csontritkulás első tünetei közé tartozik a csontok törékenysége, majd nagyjából 30%-os csontveszteség után alakul ki az előredőlő, görnyedt, esetleg púpos testtartás.

Ételek a csontritkulás ellen

A csontritkulás megelőzésében segít a megfelelő tápanyagpótlás, ami a D-vitaminban, fehérjében, kalciumban gazdag ételek fogyasztása révén is megtörténhet. A 65 év felettieknél és a klimaxon túli nőknél ezért megnő az ajánlott vitaminbevitel, de már egészen fiatal korban is érdemes odafigyelni a csonterősítő étrendre.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük