Rákellenes szuperzöldség 200 forintért - Isteni és egészséges, ha így fogyasztod
Ne csak savanyúságként gondolj a céklára!

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Divat 70 kiló felett: őt kövesd az Instán, ha molett vagy, és szeretsz öltözködni »

A szezon legnépszerűbb farmernadrágjai 8 ezer forint alatt »

Helen Mirren és a tavasz: 72 évesen üdébb, mint némelyik harmincas nő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A cékla kezd visszajönni a divatba, ami nem véletlen: nagyon egészséges, tele van a szervezet számára hasznos anyagokkal, ami már a kutatók érdeklődését is felkeltette, ráadásul télen is könnyű beszerezni, és nem utolsósorban olcsó.

Az erős színanyagú gyökérzöldség sokáig elsősorban savanyúságként volt közismert, mára viszont ez szerencsére nagyot változott. A sokoldalúan felhasználható gyökéren túl még a leveleit sem érdemes a szemétbe dobni. Komoly érvek szólnak amellett, hogy a céklát betervezd a mindennapjaidba.

Olcsó téli vitaminbomba

A cékla tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, nyomelemekkel, így erősíti az immunrendszert. Tartalmaz többek között nagy mennyiségű B6- és C-vitamint, káliumot, vasat, magnéziumot és folsavat is, de remek rost- és mangánforrás egyben. 

cekla smoothie

A növekvő népszerűségű cékla szervezetre gyakorolt jótékony hatásait a brit Northumbria Egyetem 2015. évi kutatásában vizsgálta meg: a kutatás a rákellenes, a gyulladást csökkentő és az állóképességet növelő hatásra is kiterjedt.

Csodát tesz a szervezettel

A növény antioxidáns hatását a vörös színt adó betanin nevű vegyületnek köszönheti, mely a benne található fenolokkal együtt hatékonyan gátolja az oxidatív stressz kialakulását, segíti a sejtek regenerálódását, és gyulladásgátló hatással bír a szervezetben. A zöldségben található nitrátok az erőnlét stabilizálásában és a vérnyomás szabályozásában is hasznosak.

Bár sokan a kukába vagy jobb esetben a komposztba teszik, a növény levele is tele van a szervezet számára értékes anyagokkal, így C-, E-, K- és több B-vitaminnal, a szem egészségét védő béta-karotinnal, luteinnel és zeaxantinnal, de többek között magnéziumot, vasat, kalciumot és káliumot is tartalmaz.

Sokoldalúan felhasználható

A cékla már nemcsak egyszerű savanyúság-alapanyag, és ezt egyre több háztartásban felismerik. Bár remek és nagyon egészséges ivólé vagy immunerősítő turmix is készíthető belőle, a benne található nyomelemek sülve és főve érvényesülnek a legjobban, ezért így ajánlott a legtöbbet fogyasztani belőle.

A cikk az ajánló után folytatódik

A cékla a hagyományos orosz leves, a borscs alapanyaga, amit elkészíteni ugyan időigényes, de az ízletes és egészséges végeredmény miatt megéri a fáradságot. Ennél sokkal egyszerűbb a sült céklát isteni köretként tálalni: sütés után lereszelve akár salátának is kitűnő, de húsmentes fasírtként is fogyasztható ebédre.

A cékla levele ugyancsak finom saláta-alapanyag, de turmixokat is lehet vele dúsítani. A zöld levélben található folsav legjobb hasznosulásához egy kis olajon is megpiríthatod, paradicsommal együtt nemcsak ínycsiklandozó, de a vaspótlásban is hasznos lesz.

Blog.hu ajánló