Túladagolható a C-vitamin? Íme, a szakértő válasza
Mivel vízben oldódó vitaminról van szó, elvileg nem adagolhatod túl, ám a helyzet ennél bonyolultabb.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A C-vitamint szinte mindenki az immunrendszer őreként ismeri, melynek megfelelő mennyiségű bevitele az őszi-téli hónapokban fokozott jelentőséggel bír.

Ha a náthás-influenzás időszakban te is szedsz C-vitamin-tablettát, érdemes tisztában lenned vele, hogy mennyi is lehet a felső határ.

A szervezet nem tud C-vitamint előállítani

Mivel a C-vitamin előállítására nem képes a szervezet, rendkívül fontos, hogy azt kívülről vidd be a szervezetbe - lehetőleg idényzöldségek, -gyümölcsök, de szükség esetén C-vitamin-tabletta segítségével.

Amennyiben nem jut elegendő C-vitamin a szervezetbe, úgy hiányában lassul a sebgyógyulás, gyengül az immunrendszer, könnyebben alakulnak ki gyulladások, ínysorvadás indulhat meg.

Mivel a C-vitamin vízben oldódó vitamin, ellentétben a zsírban oldódóakkal, elvileg nem lehet túladagolni.

A felesleges mennyiséget ugyanis a szervezet nem tárolja, hanem a vesék kiválasztják, és az a vizelettel távozik a testből.

Túladagolható a C-vitamin?

Kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg dr. Csiszár Miklós véleményét a megfelelő mennyiségű és minőségű C-vitamin-bevitelről.

Természetes C-vitamin-források

Bár a citrusfélék valóban C-vitaminban gazdag gyümölcsök, vannak más természetes források, melyek valójában nagyobb mennyiséget tartalmaznak az immunerősítő vitaminból. Ilyen például a csipkebogyó, melyet elsősorban tea formájában érdemes fogyasztani, ám fontos, hogy ne forrázd le a növényt, ellenkező esetben C-vitamin-tartalma elillan. A témáról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből.

C-vitaminban gazdag táplálék még a zöld paprika, a fekete és a vörös áfonya, a kivi és a hazánkban még kevéssé ismert goji bogyó. Ez utóbbi antioxidáns hatásáról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből.

Ezt is szeretjük