Ez történik a testeddel, ha megbarnult banánt eszel: egészen hihetetlen!
Nem is hinnéd, milyen jó hatással lesz az egészségedre.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Több alkalommal is írtunk már arról, hogy egészségügyi szempontból milyen jótékony hatásai vannak az igen sokrétű módon felhasználható és fogyasztható banánnak. Sokan nincsenek azonban tisztában azzal, hogy alapvető tévhitnek számít, miszerint elsősorban az élénkebb sárga, tehát már nem éretlen, viszont hibátlan gyümölcsöt érdemes megvásárolniuk.

Amellett, hogy az a banán, melynek héja már rendelkezik barna foltokkal, általában olcsóbban is beszerezhető, érdemes tudni, hogy ez számít igazán érettnek, illetve jótékony hatások tekintetében fogyasztásra a legalkalmasabbnak.

Miért jó a foltos banán?

Azon túl, hogy az érett, kívül már kissé foltos banán - mely belül ettől függetlenül tökéletes is lehet - nagyon jól emészthető, és értékes tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban is gazdag, számos, a témával foglalkozó weboldal hivatkozik egy japán kutatásra, mely szerint minél több folt található a héjon, annál erőteljesebb a gyümölcs immunitást fokozó hatása, emellett kapcsolatba hozható az úgynevezett TNF vegyülettel is - tumor nekrózis faktor -, melynek fontos szerepe lehet a daganatos és vírusok által megfertőződött sejtek elpusztításában. A TNF képes ugyanis apoptózist, vagyis programozott sejthalált indukálni. Kattints ide, ha szeretnéd tudni, a kutatások szerint melyik fűszer képes még kiváltani ilyen hatást.

Bár az ezzel kapcsolatos kutatások egyelőre még nem számítanak bizonyító erejűnek azzal kapcsolatban, a banánnak milyen szerepe lehet a rák gyógyításában, illetve megelőzésében, napi egy érett banán elfogyasztásával számos pozitív változást elindíthatsz szervezetedben.

Amiért még érdemes megenned mindennap egy banánt

Amellett, hogy a gyümölcs képes enyhíteni a gyomorégést, megkönnyíti az emésztést, segítséget jelenthet bélproblémák esetén, hangulatjavító hatással bír, káliumtartalma révén segít a vérnyomás szabályozásában, vastartalma pedig a vérszegénység elleni küzdelemben. Bár kalóriatartalma nem a legalacsonyabb a gyümölcsök között, igencsak laktat, így érdemes fogyasztanod belőle, ha energiára van szükséged, azonban azt a leginkább minőségi forrásból szeretnéd biztosítani.

Fontos azonban leszögezni, hogy, míg az érett banán egészséges, a túlérettel érdemes vigyázni. Edd meg a banánt, amint az első barna foltok megjelentek rajta, és semmiképpen se várd meg, hogy az egész megbarnuljon. Az ilyen, illetve a megfeketedett banánt már semmiképpen se edd meg.

Ezt is szeretjük