A visszatartott vizelet 2 súlyos egészségügyi következménye
Nem mész ki, pedig kellene? Ha nem reagálsz az ingerre, akár komoly betegség kialakulását is előidézheted.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Csodát tesz a kiszáradt bőrrel, ha naponta ezt iszod: pillanatok alatt felfrissülsz tőle »

6 híres nő, aki az életben sokkal szebb, mint a retusált címlapokon »

Nőies, csábító illatok a téli szezonra: parfümkörkép újdonságokkal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A húgyhólyag kapacitása egyénenként változó lehet, az átlag vizeletmennyiség, amit a szerv tárol, körülbelül két deciliter. Előfordulhat, hogy úgy érzed, téged gyakrabban hív a természet, mint környezeted tagjait, esetleg éjszaka is ki kell menned a mosdóba. Ennek hátterében meghúzódhat egészségügyi probléma, de egyszerűen okozhatja egyéni sajátosság is. Akárhogy is, fontos, hogy ne tartsd vissza a vizelési ingert, mert kellemetlen egészségügyi következményekhez vezethet.

Elhúzódó húgyúti fertőzések

A húgyúti fertőzések sajátossága, hogy gyakori vizelési ingerrel járnak. Legyen szó egyszerűbb felfázásról vagy komolyabb betegségről, például vesemedence-gyulladásról, sürgető vizelési ingert okoz.

Jellemző rájuk még, hogy bár úgy érzed, el sem érsz a mosdóig, valójában kevés vizelet ürül. Meglehetősen frusztráló lehet, hogy folyton vécére kell rohangálnod - különösen, ha nem otthon vagy. Ilyenkor megeshet, hogy megpróbálod visszatartani, hogy mégse kelljen húszpercenként kiszaladnod.

Ez azonban a legrosszabb, amit tehetsz. Ha ugyanis nem üríted ki a hólyagodat, a húgyúti fertőzést okozó baktériumok tovább szaporodnak, így a betegség elhúzódhat.

Több folyadék!

Fogyassz minél több folyadékot - szénsavmentes ásványvizet, gyógyteát - és járj gyakrabban mosdóba. A sok folyadék átmossa a húgyutakat, így gyorsabban távozhatnak szervezetedből a kórokozók. További hasznos házi gyógymódokról olvashatsz korábbi cikkünkben!

Az intim izmok gyengülése - későbbi inkontinencia

A visszatartott vizelet nyomásemelkedést okoz, és hosszabb időn át káros következményekkel járhat: a medencefenék izmainak gyengüléséhez vezet. Az izmok az idő múlásával gyengülhetnek, ha pedig a húgyhólyag záróizma veszít rugalmasságából, könnyen alakulhat ki inkontinencia.

Inkontinencia nőknél

A vizelettartási zavaroknak több fajtája is kialakulhat. Okozhatja gyulladás, de gyakrabban jelentkezik az izmok gyengülése következtében. Ez utóbbi jellemzően nők esetében fordul elő, mivel esetükben anatómiailag lazábbak a medencefenék izmai, szalagjai, mint a férfiaknál. Nem szükségszerű azonban az inkontinencia kialakulása, ha intim izmaidat edzésben tartod. Ám ezt nem a vizelet visszatartásával teheted meg.

Az intimtorna máshogy működik

Talán hallottál már olyan tanácsot, hogy a medencefenék izmait erősítheted azáltal, ha vizeletürítés közben többször elzárod a vizeletsugarat. Valójában a művelet nem csupán rendkívül kellemetlen érzéssel jár, de egészségtelen is. Miközben ugyanis a hólyagot belülről terheli a vizelet, te más irányú ellentartást végzel, így meggyengülhetnek a medencefenék izmai.

Intimtorna helyesen

Az intimtorna segítségével fokozhatod a gátizmok alaptónusát, és serkentheted a vérkeringést. A medencefenék izmainak helyes tornáztatását azonban tanulni kell. Az intimtornának köszönhetően különböző nőgyógyászati fertőzéseket kerülhetsz el, megelőzheted az inkontinencia kialakulását. Ezenkívül leszámolhatsz az ülőmunka következtében gyakran kialakuló aranyeres panaszokkal, sőt, a medencefenék izmainak edzése még szexuális életedre is pozitív hatást gyakorol.

Magyarországon az intimtorna-gyakorlatsor kidolgozása Kriston Andrea nevéhez köthető. Módszerét több külföldi országban is átvették már. Ha érdekel az intimtorna-tanfolyam, itt kaphatsz részletes információkat: www.intimtorna.hu.

Ezt is szeretjük